• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Choccolat
    wantto skrev 2011-11-15 11:02:53 följande:
     Beklagar ditt MA:( Oj, vad trögt det måste ha känts att gå såpass länge:(   Så med andra ord så betyder inte mitt pos äl test något annat  än att det påvisar gravhormoner också  då, eller?
    Beklagar det som hänt...

    Pos äl-test bör endast påvisa gravhormoner. Hur snabbt detta försvinner är olika för alla. Du fick ju inte heller ett vanligt mf utan ett ma, då fattar inte ens kroppen att något är fel förrens blödningen kommer. Jag har förstått att det gick JÄTTEFORT för mig att testa negativt efter ma.. Det tog "bara" 15 dagar efter framkallat mf.
    Det kan även vara så att det finns någon rest kvar som gör att hcg inte går ner...
  • Ebba08

    Jag plussade starkt på både ÄL och gravtest flera veckor efter mitt MF. I början blev testet starkare tom (när jag just slutat blöda), men efter ett par veckor började det klinga av saaaakta. Frustrerande! Man vill ju bara på det igen.

  • alexander2011

    3 dagar kvar innan jag testa åhh vad tiden går sakta... känner ingeting nu så det jag har känt vet jag inte vad det var :S

  • alexander2011
    HelenFr skrev 2011-11-15 12:39:51 följande:


    Någon som ser något? Eller har jag bara blivit skärmblind?
    nog syns ett svagt svagt sträck :) när har du bim? ta ett test till imorgon, skulle tippa på att det blir starkare
  • HelenFr
    alexander2011 skrev 2011-11-15 12:47:44 följande:
    nog syns ett svagt svagt sträck :) när har du bim? ta ett test till imorgon, skulle tippa på att det blir starkare

    Tror att det var den 18:e jag har BIM... Hoppas!
  • sweasmamma
    Hoppas 2012 skrev 2011-11-15 12:49:06 följande:
    Bim idag, ÄL+12 inget plus, ingen mens
    håller tummarna.nästan sääker på bim idag ,inget plus ingen mens,men testade med babytimes 25,hört mycket dåligt om dom!att någon plussade svaaaagt med dom bim+12..hmm man kan ju hoppas
  • Hoppas 2012

    Håller tummarna för dig!!
    Testat med de känsliga på babytime och utan resultat men vet i tusan om jag litar alltid på dessa stickor :)
    Jag har dock förlitat mig på tanken med mens...

  • sweasmamma
    Hoppas 2012 skrev 2011-11-15 13:02:46 följande:
    Håller tummarna för dig!!
    Testat med de känsliga på babytime och utan resultat men vet i tusan om jag litar alltid på dessa stickor :)
    Jag har dock förlitat mig på tanken med mens...
    nej jag har googlat på dom och 1 av 10 gillar dom de andra har skrivit massa skit !!! så man får nog vara försiktig med dom!! hoppas verkligen inte mensen dyker upp !!! men med min vanliga tur så kommer den väl inatt eller imorgon men jag kollade igenom mina anteckningar och den har kommit dag 23-24 varje månad i 4-5 månader och idag är det dag 24 så ......åååhhhhh......
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester