• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Stinis83

    Usch vad tråkigt Pumann... Jag minns hur man kände sig varje gång mensen kom, som om livet rann ur en och man var helt tom... Hoppas det är er tur nästa gång!

  • sweasmamma
    Stinis83 skrev 2011-11-15 16:45:01 följande:
    Usch vad tråkigt Pumann... Jag minns hur man kände sig varje gång mensen kom, som om livet rann ur en och man var helt tom... Hoppas det är er tur nästa gång!
    ja jag känner mig värdelös,och det känns som man lägger sååå mkt tid på all väntan att allt rinner ifrån en,jag hinner inte njuta av nåt annat 
  • Helenmedh

    Tråkigt Pumann.. Följer ju tråden slaviskt och har sett framemot ditt plus.. Men ja, sålänge det inte är en störtblödning så kaaaaaaaanske? Har ju själv försökt nu 3 månader och googlar, läser och har mig på internet och senast imorse så läste jag att man kan få en blödning på Bim. Men man ska ju inte ge för stora förhoppningar men hoppet är det sista som lämnar en sägs det ju..

  • sweasmamma
    Helenmedh skrev 2011-11-15 17:17:46 följande:
    Tråkigt Pumann.. Följer ju tråden slaviskt och har sett framemot ditt plus.. Men ja, sålänge det inte är en störtblödning så kaaaaaaaanske? Har ju själv försökt nu 3 månader och googlar, läser och har mig på internet och senast imorse så läste jag att man kan få en blödning på Bim. Men man ska ju inte ge för stora förhoppningar men hoppet är det sista som lämnar en sägs det ju..
    jag har inte börjat blöda ..ÄN.. det kommer inatt,känner det på mig =( just nu bara lite(URSÄKTA)slemmigt rosa-brunt ! 

    Jag har haft förhoppning hela dagen tills för någon timme sen =(
  • Helenmedh
    sweasmamma skrev 2011-11-15 17:24:42 följande:
    jag har inte börjat blöda ..ÄN.. det kommer inatt,känner det på mig =( just nu bara lite(URSÄKTA)slemmigt rosa-brunt ! 

    Jag har haft förhoppning hela dagen tills för någon timme sen =(
    Det finns olika orsaker till små blödningar. En av dem är s k genombrottsblödning. Detta är när graviditetshormoner tar över från den normala menscykeln, men mensen fortsätter en liten tid. Detta innebär att man kan få en liten blödning kring den tid mensen annars skulle kommit. Det kan ske flera gånger.        

    Taget från http://se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/physicalhealth/bleedingearlypregexpert/

    Du ser :) Hoppet är INTE ute
  • HelenFr
    MissMollis skrev 2011-11-15 15:56:27 följande:
    HelenFR -det var ju inte helt lätt o se på dina test men efter mkt vridande på huvet så tror jag faktiskt att jag ser ett supersvagt streck, blir spännande o se om du få starkare, hoppas! :)

    Ja ibland är det inte lätt att få med det på bild, men jag ser det i verkligheten, om än superdupersvagt... Så jag hoppas på att det blir starkare och starkare...
  • sweasmamma

    Hos vissa kvinnor sker en uppmjukning av livmoderhalsen, vilket kan ge en blödning tidigt i graviditeten.

    så stod det ... min livmodertapp är jättemjuk!!!och blödningen kommer liksom därifrån

    Vid mens är min tapp stenhård i vanliga fall,jag brukar inte pilla i onödan men ibland i duschen kan jag känna lite lätt 

  • sweasmamma
    Helenmedh skrev 2011-11-15 17:30:34 följande:
    Det finns olika orsaker till små blödningar. En av dem är s k genombrottsblödning. Detta är när graviditetshormoner tar över från den normala menscykeln, men mensen fortsätter en liten tid. Detta innebär att man kan få en liten blödning kring den tid mensen annars skulle kommit. Det kan ske flera gånger.        

    Taget från se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/p.../

    Du ser :) Hoppet är INTE ute
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester