• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Skrutt 83

    Pumann: vilken superbra inställning du har! Pepp pepp!

    Linda: nää fy vad tråkigt :( beklagar..

    Slemtorsk: ser tyvärr ingenting på de två översta bilderna men den sista ser jag något på men svårt att avgöra vad det är. Fortsätter att hoppas och hålla tummarna!

  • alexander2011
    LindaMagnusson skrev 2011-12-09 09:23:06 följande:
    Ja det sägs u att det inte kan bli positivt om det ite finns HCG,, så jag vet inte? Väntar en vecka sen tar jag med veckoindikator om inte mensen kommit...

    asså det är skit konstigt att dte inte syns på dig för du hade ett tydligt plus :S ska hålla tummarna för dig
  • alexander2011

    men jag har bara kasetterna hemma från testlagret. vet inte när de kan visa nått tidigast

  • sweasmamma
    alexander2011 skrev 2011-12-09 10:47:16 följande:
    men jag har bara kasetterna hemma från testlagret. vet inte när de kan visa nått tidigast
    ANALYSERATRÅD!!! testaSkrattande
  • alexander2011
    sweasmamma skrev 2011-12-09 10:58:26 följande:
    ANALYSERATRÅD!!! testaSkrattande
    ok har gjort det, vänat nu bara. slänger in en bild sen men det ser negativt ut
  • yessyca

    Förstår er som blöder Obestämd
    Vet inte om jag skrivit i denna tråden (förutom att jag la ut mina positiva test) om detta.
    Fick ett svagt positivt test ons 23/11, men tyckte inte jag såg något så jag slängde det (tog fram det på 2dagar senare och såg ett svagt plus).
    Tog ett  nytt test på fre 25/11 ÄL+14 då jag fick positivt.
    Även på lör 26/11 fick jag ett fint plus på CB test.
    Söndag 27/11 kom det lite mörkt blod på em/kväll (dock fint plus)
    På måndagen så kom det starka menssmärtor som varade några minuter om gånger i ett par timmar.
    Plussade nån dag efter blödningen, men pluset var inte lika starkt.
    På fredag 1/12 slutade jag blöda och fick då ett neg. test.
    Jag blödde nästan lika mycket som vid mens, dock annan typ av blödning (ÄCKELVARNING: mer koagulerat och små små klumpar, vilket jag inte har vid "vanlig" mens).

    Det är jätte vanligt att få mens de första tre månaderna för att hormonnivåerna fortfarande är såpass låga, så kroppen tuffar på i vanlig takt.
    Så länge man inte har ont så är det större chans till graviditet sa min barnmorska till mig.
    Man behöver inte vänta utan kan köra på som vanligt igen, vilket vi gör. Solig
    Hoppas bara att min cykel inte blir så väldigt förskjuten.
    Kroppen har ju hcg i kroppen och oftast brukar det gå relativt snabbt att bli gravid igen.

    Ni som fått blödning i en tidig grav- vänta några dagar med att testa och om det fortfarande är ett plus 2v efter blödningen startat så har graviditeten fortskridit enligt min BM.

    Det är så kul o följa denna härliga tråd! Hoppas vi alla plussar så fort som "rätt tid" är kommen och vårat mirakel är redo Drömmer

  • slemtorsk i din bralla

    Var på toa precis och roade mig med att kolla på testet från i morse... och nu syns en yttepytte svag rosa linje..samma bredd som kontrollstrecket.. MEN det är ju flera timmar "för sent"

    Och sen upptäcker jag att jag blöder när jag torkar mig....

    Känns jävligt tungt nu, som grädden på moset fick jag mail från en lärare att jag kört OMTENTAN i ekonomi... en skitsvår tenta som jag var säker på att jag klarat nu när jag gjorde omtentan men inte ens det...EN jävla poäng från godkänt... troligtvis inte gravid (känner av mensvärk också)....skitjul det blir

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester