• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Skrutt 83
    Helenmedh skrev 2012-01-25 12:12:50 följande:
    Det absolut sämsta är att nu när tiden gått ut så ser jag med genomlysning ett tjockt rosa streck Varför räknas det inte när tiden gått ut?! :P
    Mitt första test var bara synligt positivt efter tiden gick ut! Tror absolut det blir ett fint streck närsom! Är väl många dagar kvar till bim? Testade neg på julaftonsmorgon (BIM-6/ÄL+8), syntes inget vid genomlysning eller efter tiden. Vid 00,40 efter firandet tog jag ett test som inte syntes nåt först men sen när jag lös igenom det syntes något, kunde inte se färg, efter tiden gått ut var det rosa och syntes vid genomlysning och utan! Så man kan gå från neg till pos med bara ett par timmars mellanrum. Sen på morgonen var det ytterst svagt redan inom tiden men nästan lika svagt och tveksamt som nattens.. Men sen efter ett par timmar testade jag igen och då kom ett jättetydligt rosa streck inom tiden! (BIM-5/ÄL+9)
    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • Skrutt 83

    Prövat både apiforce och borago.. För mig gjorde apiforcen ingen skillnad (åt en månad) men båda månaderna jag åt borago blev det plus! Dessutom så blev huden jättefin! =) Behöver jag säga att jag förespråkar och avgudar boragon som enligt mig är mirakelmedel! Borago och apiforce är inte samma sak, som jag fattat så ska boragon hjälpa slemhinnan och apiforcen äl? Däremot är borago och glandin samma sak, finns många trådar om glandin och borago om man vill läsa.


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • mamma Linder

    Har tänkt på en sak när man räknar äl och bim, när i från räknar ni? ex jag hade äl torsdag 19/1 när man sen ska räkna äl + räknar ni med äl dagen eller börjar man räkna dagen efter äl?
    så är jag på äl+6 eller +7? 

  • mammelie1891
    sweasmamma skrev 2012-01-25 12:20:05 följande:
    ÄCKELVARNING!! alltså, jag bara kände att det "bubblade" till i underlivet ,sprang på toa och kände hur det rann tänkte NU kom mensen ... men inget ,flytning!!
    va kul (eller vad man ska säga) satt just här och kände hur det bubblade i mitt underliv oxå. :-P O jag har inte mens..
    anlis.bloggplatsen.se/ [dotter 021008, dotter 040417, dotter 070707]
  • mammelie1891
    mamma Linder skrev 2012-01-25 12:33:07 följande:
    Har tänkt på en sak när man räknar äl och bim, när i från räknar ni? ex jag hade äl torsdag 19/1 när man sen ska räkna äl + räknar ni med äl dagen eller börjar man räkna dagen efter äl?
    så är jag på äl+6 eller +7? 
    Du är på äl +6-
    anlis.bloggplatsen.se/ [dotter 021008, dotter 040417, dotter 070707]
  • Helenmedh
    Popcorn: Hua vad svårt det var att få en bra bild, och alla säger att nya Iphone har bra kamera, liar.. Men här är iaf en skaplig bild:

  • Skrutt 83
    Helenmedh skrev 2012-01-25 12:37:17 följande:
    Popcorn: Hua vad svårt det var att få en bra bild, och alla säger att nya Iphone har bra kamera, liar.. Men här är iaf en skaplig bild:


    Tror absolut du är preg! =) Har aldrig fått rosa streck på rätt plats när det inte varit något =)
    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • LillaPluppen

    Jag blev lite sugen på att få se ett mega starkt streck på RFSU testa tidigt som jag plussade ifrån början med. Man kan säga att jag fått det nu=)
    Bjuder på det till er alla som gillar att se test här inne, trots att det är starkt och inte svagt=)


Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester