• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • NeLe
    Trixxy skrev 2012-02-13 15:01:48 följande:
    Jag ser nåt, speciellt på översta bilden!
    Samma här!
  • Zelmilainen
    IorÅsna skrev 2012-02-12 22:41:07 följande:
    Så snäll du är som ger mig dessa råd, tack för du tar dig tiden! Nu tror jag att jag hänger med också.

    Då man har haft några mf så blir ju ens cykel tyvärr väldigt rubbad, dels så blöder jag inte alls lika mycket längre som jag gjorde innan mina mf men jag får massa smärtor i samband med mens. Men också att den har blivit så oregelbunden.
    Innan kom den alltid 25 i varje månad på pricken, efter alla mf så kommer den allt mellan 15-25 men senaste tiden har den kommit runt 16-18 så därav jag gått efter senaste mensen.
    Men jag tror du har mer rätt än mig, ha ha ha =)

    Men det är kanske därför jag plussa så starkt ikväll då? Om jag har BIM imorgon menar jag "egentligen". Jag testa runt 7-tiden och det kom efter 3-4min och visade väldigt starkt, inte lika starkt som kontrollstrecket men starkt. Blev bara mer chockad igen, ha ha
    Men molvärken är som sagt något nytt, jag är inte van och såklart orolig.. hoppas det är lillen som bygger om och renoverar sitt nya hem i 9mån!!!      
    så lite så. alla kan hjälpa med nåt ja har med haft längre cykel och blött mer innan senaste op (jan-11 då ja tog bort cysta), så ja förstår förvirringen absolut hoppas allt går bra nu
    nehepp...
  • Hoppas 2012
    sweasmamma skrev 2012-02-13 15:05:41 följande:
    åååhhhh herreguuud,NU börjar jag bli nervös!!!
    Ser också något men man vet ju hur mkt spök dessa cb gör :(
    Hoppas du får tydligt om några dagar!
  • sweasmamma
    Hoppas 2012 skrev 2012-02-13 15:08:03 följande:
    Ser också något men man vet ju hur mkt spök dessa cb gör :(
    Hoppas du får tydligt om några dagar!
    jag vet men det kom upp direkt... stannat kvar ,blivit liiite starkare sen jag tog det ,och det är ju blått och brett men fötterna på jorden 
  • Hoppas 2012
    sweasmamma skrev 2012-02-13 15:10:04 följande:
    jag vet men det kom upp direkt... stannat kvar ,blivit liiite starkare sen jag tog det ,och det är ju blått och brett men fötterna på jorden 
    Håller tummarna!!
  • kanske 4a
    Mini Léonie skrev 2012-02-13 12:34:30 följande:
    Ser nära ut men kan likaväl va dags imorrn.. När det väl är positivt brukar det inte va nån tvekan då är liksom kontrollstrecket nästan så mörkt att det ser ut att va av annan färg Glad

    Fast det är ju individuellt hur starka streck man får. Testet är postivit även om teststrecket "bara" är lika starkt som kontrollstrecket.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • HelenFr
    sweasmamma skrev 2012-02-13 15:00:32 följande:
    äl+7...inte mkt att komma med men tycker mig se..nåt???




    fotot taget ca 5 min efter 

    Tycker det syns tydligt och lika brett och jämnt... Jag skulle gissa på ett äkta + här, ska bli kul att se fortsättningen... :)
  • kanske 4a


    Dagens test äl +8
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester