• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • hanu01s

    Jag vill även lägga till att oavsett vad ni säger till varandra, så Jag håller tummarna för alla här inne och det där andra tråden  för att Ni ska få sina efterlängtade Plus....

    Kram

  • N1987

    LuPeRo: ah! Taaack för trixandet :) Man ser en antydan till något i alla fall!
    Funderar starkt på att ta ett till ikväll men det känns lite onödigt, hcg stiger ju inte så himla fort plus att jag druckit MASSA trocadero...:D

  • Envira

    alltså en liten fråga har jag till er.. När ska man börja oroa sig om man inte blir gravid? Jag hade jättelånga cykler i början när jag slutade med p-medel, typ 45 dagar. Sen har det börjat bli färre dagar nu varje gång, är nere i typ 34 dagar så nu räknas det ju som "Normalt" i alla fall.. 
    Men har väl försökt i ca 6 månader nu, och det blir väl ungefär 4 ägglossningar då.
    Som sagt, när ska man börja oroa sig att man inte blir gravid? 

  • Lillasyrran01
    Envira skrev 2012-04-01 20:04:18 följande:
    alltså en liten fråga har jag till er.. När ska man börja oroa sig om man inte blir gravid? Jag hade jättelånga cykler i början när jag slutade med p-medel, typ 45 dagar. Sen har det börjat bli färre dagar nu varje gång, är nere i typ 34 dagar så nu räknas det ju som "Normalt" i alla fall.. 
    Men har väl försökt i ca 6 månader nu, och det blir väl ungefär 4 ägglossningar då.
    Som sagt, när ska man börja oroa sig att man inte blir gravid? 

    Jag tycker inte att man ska oroa sig alls, när dte har gått 1 år så kan man väl gå på test och se om något inte stämmer.
    För mig och min partner tog det 4 gånger innan jag blev gravid och är snart i vecka 15 nu.
    Jag gav upp hoppet och började tro på allvar att jag inte kunde, slutade "försöka" och då hände det!

    Så plötsligt händer det!!!
    Lycka till!      
  • LuPeRo
    N1987 skrev 2012-04-01 20:03:26 följande:
    LuPeRo: ah! Taaack för trixandet :) Man ser en antydan till något i alla fall!
    Funderar starkt på att ta ett till ikväll men det känns lite onödigt, hcg stiger ju inte så himla fort plus att jag druckit MASSA trocadero...:D
    Varsågod! Kanske inte det bästa trixandet (är nybörjare) Men jag tycker det ser svagt positivt ut!
    För min del testar jag bara på kvällen. När jag var gravid med sonen var det nästan negativt på morgonen, men superstarkt på kvällen. Så ta du ett test till  
  • N1987

    LuPeRo: tycker det var bra trixat ja! När jag själv försöker trixa slutar det oftast med att man inte ens ser att det är ett graviditetstest ;)
    Men åh! Nu tändes ju ett litet hopp, kanske ska testa ändå.. Fast det var ju all den där jävla trocaderon..

  • Trixxy
    N1987 skrev 2012-04-01 20:19:59 följande:
    Trixxy: ser absolut en skugga både otrixat och trixat :) När har du BIM?
    om 6 dagar
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester