• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Loppan8604
    viochdu skrev 2012-09-21 12:51:03 följande:
    Ja men då vet du ju iaf när du väl får pos att det inte beror på HCG. Håller tummarna för dig nu.



    tack vännen. Hoppas på dej också!!:)
  • BeMa
    Tess26 skrev 2012-09-21 12:55:04 följande:
    JA! Måste bara vänta en massa först :P
    Mm denna j*vla väntan hela tiden, min värsta fiende...
  • Jane  Doe

    Nu vet jag inte vad jag skall tro. Har testat Äl+10, Äl+11 negativt och idag Äl+12 fick jag ett suuuupersvagt streck. Jag hade inte brytt mig om det inte varit för att det är exakt samma typ av test som användes alla tre dagarna.

    Här är 4 min efter testet är taget. Jag har skrivit på bilderna hur jag redigerat dem



    Gubben var hemma just då och jag ville fota vidare i hemlighet så testet fick ligga i 90 minuter innan jag kunde fota mer. Jag öppnade då hylsan för att slippa få massa skuggor som ev inbillar. Jämför också med gårdagens test. Det luriga är att precis när jag öppnar testet så ser jag  tre streck. Efter 2 min av att testet är öppet så går två av strecken ihop och bildar ett starkare streck. Väldigt lurigt

    Här är direkt när jag öppnade


     


    Och efter ytterligare 2 minuter


     


     


  • swallow the moon
    Jane Doe skrev 2012-09-21 13:14:40 följande:
    Nu vet jag inte vad jag skall tro. Har testat Äl+10, Äl+11 negativt och idag Äl+12 fick jag ett suuuupersvagt streck. Jag hade inte brytt mig om det inte varit för att det är exakt samma typ av test som användes alla tre dagarna.

    Här är 4 min efter testet är taget. Jag har skrivit på bilderna hur jag redigerat dem

     


    Gubben var hemma just då och jag ville fota vidare i hemlighet så testet fick ligga i 90 minuter innan jag kunde fota mer. Jag öppnade då hylsan för att slippa få massa skuggor som ev inbillar. Jämför också med gårdagens test. Det luriga är att precis när jag öppnar testet så ser jag  tre streck. Efter 2 min av att testet är öppet så går två av strecken ihop och bildar ett starkare streck. Väldigt lurigt

    Här är direkt när jag öppnade

     


     


    Och efter ytterligare 2 minuter


     


     


     


    ser garanterat på äl+12,,, digitalt kanske??
  • Jane  Doe
    swallow the moon skrev 2012-09-21 13:28:12 följande:
    ser garanterat på äl+12,,, digitalt kanske??
    Detta var ett känsligt test, skall detektera 10 miu. Jag vet inte hur känsliga de digitala är. Testet är ifrån bäst på test.
  • lilaemma
    Jane Doe skrev 2012-09-21 13:14:40 följande:
    Nu vet jag inte vad jag skall tro. Har testat Äl+10, Äl+11 negativt och idag Äl+12 fick jag ett suuuupersvagt streck. Jag hade inte brytt mig om det inte varit för att det är exakt samma typ av test som användes alla tre dagarna.

    Här är 4 min efter testet är taget. Jag har skrivit på bilderna hur jag redigerat dem

     


    Gubben var hemma just då och jag ville fota vidare i hemlighet så testet fick ligga i 90 minuter innan jag kunde fota mer. Jag öppnade då hylsan för att slippa få massa skuggor som ev inbillar. Jämför också med gårdagens test. Det luriga är att precis när jag öppnar testet så ser jag  tre streck. Efter 2 min av att testet är öppet så går två av strecken ihop och bildar ett starkare streck. Väldigt lurigt

    Här är direkt när jag öppnade

     


     


    Och efter ytterligare 2 minuter


     


     


     


    De som legat för länge skulle jag strunta i. Det kan bli så...  Däremot anar jag något svagt på orginalet... så håller tummarna för tydligare imorgon...
  • alexander2011
    Hoppas 2012 skrev 2012-09-20 23:44:56 följande:
    Alexander
    Om jag "känner" dig rätt kommer du testa långt före måndag :)
    Flörthahaha tror duOskyldig
    sa att jag skulle ta ett test idag o det ahr jag gjort. tror mig se nått svagt.
    Starbaby skrev 2012-09-20 23:18:14 följande:
    Jag ser oxå.
    wihoo får se om duser på dagens med
    malin7878 skrev 2012-09-20 23:19:57 följande:
    Alex: jag ser också
    Solig
     
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester