• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Asivol

    Vad kul att se att fler tycker sig se att plus... Ska försöka hålla mig några dagar innan jag testar igen

  • Halmstadtjej1986
    mammasusan skrev 2012-10-15 22:44:19 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-4-362/m67071968.html Ni som är "proffs" ser ni plusset? Tog testet i fredags, igår kom det ytterst lite spår av blod efter det ingenting, vilket för min del är positivt. Har alltid blödit mer inom några h vid mf + rejäl smärta. Är idag på 4+2
    Jag ser absolut ett sagt svagt streck. Men vad menar du med att du är på dag 4+2?...För att du passerat BIM så är strecket ovanligt svagt om det är positivt.
  • Semlan79
    mammasusan skrev 2012-10-15 22:44:19 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-4-362/m67071968.html Ni som är "proffs" ser ni plusset? Tog testet i fredags, igår kom det ytterst lite spår av blod efter det ingenting, vilket för min del är positivt. Har alltid blödit mer inom några h vid mf + rejäl smärta. Är idag på 4+2

    Jag ser! Har du testat igen?
  • Halmstadtjej1986

    Antar att detta bara är ett spökstreck?...väldigt svagt (därav redigerad bild) och inte jätterosa. Är bara på ÄL+4-5, vilket jag är säker på då kag använder monitor. :/

  • Hjärtat3
    Halmstadtjej1986 skrev 2012-10-16 01:38:53 följande:
    Kolla gärna i mitt galleri å skriv era åsikter.
    Du har inte möjlighet att ta en skarpare bild?
  • slemtorsk i din bralla
    Halmstadtjej1986 skrev 2012-10-16 01:31:40 följande:
    Antar att detta bara är ett spökstreck?...väldigt svagt (därav redigerad bild) och inte jätterosa. Är bara på ÄL+4-5, vilket jag är säker på då kag använder monitor. :/
    men.. det är nästan helt omöjligt egentligen att få ett plus så tidigt som ÄL +4-5......

    jag tycker mig se ett streck på din bild dock men du MÅSTE räknat fel

    fem till sex dagar efter samlaget slår sig ägget till ro i livmodern och först DÅ börjar Hcg att pumpas ut så att man kan få utslag på ett gravtest.....och då ska ju dessutom ägg och spermie ha hunnit att mötas och celldelning skall ha uppstått..

    Så möjligtvis om du är på ÄL+6.... men som det ser ut tycker jag iaf att där är ett streck till, men är bilden redigerad så skulle jag dock INTE tro på det ännu....det är ju som sagt väldigt väldigt tidigt...på motsvarande ÄL+7 fick jag mitt första positiva test och det var EXTREEEEMT svagt men gick att se med blotta ögat och blev faktiskt lite tydligare på foto men utan tvivel rosa iaf...men först vid ÄL+10 var det säkert plus men fortfarande väldigt väldigt svagt
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester