• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Mini Léonie

    Leeroy;
    Vi såg Litens hjärta i 6+2 men det kan va lika vanligt som ovanligt sa läkaren. Hört så många olika historier om det där.. Syns inget imorgon ska du inte ge upp!

  • slemtorsk i din bralla
    Leeroy skrev 2012-11-11 21:22:27 följande:
    Jag svarar er alla här. Jag vet inte hur man ser ett hjärta på skärmen, vet inte hur det ser ut. Jag får nog byta gyn efter det här besöket, för jag vill att någon annan ska titta också. Det här är tyvärr den enda privata kliniken i hela stan. Jag är i v6+4 i morgon enligt FL, mens & BM (över telefon) så det borde väl synas nu tycker man..? Hoppas allt är bra..annars borde jag väl inte ha mått illa öht (för det har jag gjort lite) om fostret inte levt?

    Det är inte säkert att ngt syns....ett hjärta ser du som en blinkning, en liten prick som blinkar men som sagt, ganska tidigt så det är inte säkert att ngt syns. På ivf-kliniken ger dem vul först i v 8 för att man säkert ska se men på mig såg och hörde vi v 6+4 men läkaren påpekade att det var tidigt
  • mållan3
    ulricaz skrev 2012-11-11 20:29:23 följande:

     


    gud så frustrerande, syns ju inget på datorn, men irl syns det och på telefonen syns det.... jaja
    jag hittar då svaga streck... det första jag trixade var superlätt att hitta... detta var svårare att se.


     
  • Sötnöten

    Du har ju skrivit tidigare att du läser/läst socionomen i Gbg. Har den varit bra? Upplägg, lektorer, tentor etc.. Jag e ju Chalmerist å yrke efter det, men känner att jag längtar tillbaka till det humanitära.. E uska i botten.. Skulle du rekommendera socionomen i Gbg? Det finns "likvärdiga" i Trollhättan å Skövde som jag hört gott om.. Min läsartarm suger!

  • slemtorsk i din bralla
    Sötnöten skrev 2012-11-11 21:47:26 följande:
    Du har ju skrivit tidigare att du läser/läst socionomen i Gbg. Har den varit bra? Upplägg, lektorer, tentor etc.. Jag e ju Chalmerist å yrke efter det, men känner att jag längtar tillbaka till det humanitära.. E uska i botten.. Skulle du rekommendera socionomen i Gbg? Det finns "likvärdiga" i Trollhättan å Skövde som jag hört gott om.. Min läsartarm suger!

    Likvärdiga skulle jag inte säga, du får inte juridiken tex och måste läsa till den och ngr fler för att få jobba med myndighetdutövning. Jag rekommenderar socionomutb i Göteborg helt klart, visst finns det saker som kunde vara bättre men jag är nöjd och det är inte ofta jag är det *s*
  • mammasusan

    Ingen som har lust att kika på mitt test & trixa lite? Kan inte ladda upp bilden här med mobilen, men jag länkade till bilden.

  • Sötnöten

    Haha nej jag har förstått att du e lite "kräsen" så därför kände jag att va nog lämplig att fråga!

    Nej det e ju en hel del som skiljer åt iom poängen/tiden. Härligt att du rekommenderar!

    E du färdig innan BF? Hur mår du?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester