• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • AlexandraViberg

    Längtan! Blir så himla glad! Vi lyckades på försök 14 efter 16 månader totalt.. Vet exakt hur det är som många andra här!
    Blir lite tårögd, minns känslan av eufori när jag plussade!

  • slemtorsk i din bralla
    Längtan efter ett syskon skrev 2012-12-07 18:39:23 följande:
    Tack tjejer ni är helt underbara, guld värda asså. sitter med tårar i ögonen!!!

    älskar er asså och ni som försöker få +. GE INTE UPP.

    det kommer när ni minst anar det. jag var på väg o ge upp nu och trodde banne mig inte att vi ahde lyckats denna gången alls. men se. skam den som ger sig!!

    barnet kommer strax innan min grabbs 2 års dag! dvs samma månad el nästan på dagen.

    hur räknar jag ut vilken vecka jag är i?         
    det finns gravidverktyg i vänster marginal, där skriver du in datum för senaste mensens första dag och hur lång cykel du brukar ha så kommer det upp vilken vecka + dag du är i
  • TiAmo
    AlexandraViberg skrev 2012-12-07 18:42:00 följande:
    Längtan! Blir så himla glad! Vi lyckades på försök 14 efter 16 månader totalt.. Vet exakt hur det är som många andra här!
    Blir lite tårögd, minns känslan av eufori när jag plussade!
    Ja den känslan är helt magisk när man försökt länge=) 
  • slemtorsk i din bralla
    TiAmo skrev 2012-12-07 18:46:45 följande:
    Ja den känslan är helt magisk när man försökt länge=) 
    jag saknar den där magiska känslan... det var samma sak förra gången då vi försökt i tre år... trodde jag skulle bli helt euforisk när vi väl fick det där plusset men det var liksom bara ett "Jahaja.."

    Denna gången hade vi ju gjort IVF, försökt ett år ganska exakt och visst blev jag glad.. men inte den här magiska känslan..DÄREMOT så finns den NU.. när jag känner bebisen rumla omkring i mig....då är det helt magiskt och totalt obegripligt...fattar det inte, att jag har en liten tjeja i magen liksom...
  • AlexandraViberg
    TiAmo skrev 2012-12-07 18:46:45 följande:
    Ja den känslan är helt magisk när man försökt länge=) 
    Ja, jag grät och skakade (var inte alls beredd faktiskt!) och sprang ut till maken gråtandes halvnaken med brösten fladdrande överallt och han trodde nån dött tills jag började vifta med testet :P
    Vilken lycka! Oj oj! :)
    efter en lång kamp kom vårat +, BF 10/6 | Dotter-07
  • MissKaos
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-12-07 17:29:03 följande:
    för att utomlands behöver man inte recept på det.. förstår inte hur folk vågar experimentera så med sina kroppar och sin fertilitet... Här i sverige krävs recept och läkarna är restriktiva med att skriva ut det och ordinera det, av orsaker..
    Jag har använt det förut (på recept) så det är väl utprovat.
    MIn gyn har slutat, svårt att hitta ngn ny..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TiAmo
    AlexandraViberg skrev 2012-12-07 18:54:03 följande:
    Ja, jag grät och skakade (var inte alls beredd faktiskt!) och sprang ut till maken gråtandes halvnaken med brösten fladdrande överallt och han trodde nån dött tills jag började vifta med testet :P
    Vilken lycka! Oj oj! :)
    HAHAHAAA!!! inte fladdrade de väl mohaha! förlåt, fick en skrattattack!
  • slemtorsk i din bralla
    AlexandraViberg skrev 2012-12-07 18:54:03 följande:
    Ja, jag grät och skakade (var inte alls beredd faktiskt!) och sprang ut till maken gråtandes halvnaken med brösten fladdrande överallt och han trodde nån dött tills jag började vifta med testet :P
    Vilken lycka! Oj oj! :)
    hahaha.. förlåt att jag skrattar men jag såg det liksom framför mig hahaa....

    min man trodde ju inte riktigt på det för jag testade "för tidigt" först när jag tog ett clearblue på utsatt testdag så var det liksom "Jaha... så vi ska ha barn" haha.. han är lugnet själv- hans pappa däremot grät i telefonen..
  • Milla86

    Stort GRATTIS längtan. Följer också tråden i smyg och måste bara framföra min lyckoönskning till dig. Du ger hopp till oss andra låååångförsökare.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester