• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • syltburk
    Flikkan skrev 2012-12-08 19:14:44 följande:
    Syltburk!
    Jag fick likadant streck på bäst på test 25 idag!

    Önskar jag också hade känsligare test hemma!
    Så du ser på det nedre också?? 
    Då är du och jag dem enda verkar det som. Inte ens sambon ser.... Trots att jag tvingat honom att kolla i alla vinklar.  
    BF 2013-08-21
  • slemtorsk i din bralla
    Knasten83 skrev 2012-12-08 19:20:50 följande:
    Semlan: kul!! Hoppas det är som för dej!! :) hur snabbt plussade du efter det?
    knasten hur har det gått för dig?? Jag har inte varit inne på hela dagen, suttit på förlossningen och gjort typ tusen undersökningar och har inte hunnit kolla FL....några fler tester?
  • Semlan79

    Plussade svaaagt ca 11 dagar efter det. Så ganska sent. Men är i v.15 nu & allt är som det ska med bebisen :)


    Knasten83 skrev 2012-12-08 19:20:50 följande:
    Semlan: kul!! Hoppas det är som för dej!! :) hur snabbt plussade du efter det?

  • Knasten83

    Slemmis: testade med morgonurin idag och det va neg så nu kan jag börja leta streck igen ;)

    Förlossningen? Allt bra?

    Semlan: ojdå, hoppas jag slippe vänta 11 dar!!! :)

  • mållan3
    syltburk skrev 2012-12-08 18:54:03 följande:

     


    Bättre? 
    Jag ser också på båda dina test... utan trixning... men bara för att så trixade jag fram detta ;) klart att det är nått på G :D :D 

     
  • mållan3
    mållan3 skrev 2012-12-08 19:36:05 följande:
    Jag ser också på båda dina test... utan trixning... men bara för att så trixade jag fram detta ;) klart att det är nått på G :D :D 

     
    oops... glömde bilden trixad :P 


     
  • slemtorsk i din bralla
    Knasten83 skrev 2012-12-08 19:33:59 följande:
    Slemmis: testade med morgonurin idag och det va neg så nu kan jag börja leta streck igen ;)

    Förlossningen? Allt bra?

    Semlan: ojdå, hoppas jag slippe vänta 11 dar!!! :)
    jaa.. jag har ju haft problem med högt blodtryck och min bm har varit orolig så hon ville att om huvudvärken blev värre skulle jag ringa in till förlossningen i helgen och det gjorde jag.. så nu är jag o bebis kollade in i minsta detalj och fått höra att risken att jag nu utvecklar havandeskapsförgiftning är näst intill noll. Bebis väger straxt över 2700 vilket är nästan samma som min son vägde när han föddes (i vecka 39+6... tösen är i v 35+3 i dag så det ser bra ut) Nu ska jag bara ta det lugnt och bli frisk från min förkylning för hon verkar bli stressad av den så jag fick lite bassning att jag inte knaprar alvedon, jag är lite emot värktabletter men efter 2 ctg-kurvor där en ena togs efter alvedon så märkte vi tydligt att hon blev lugnare i magen när alvedonen gjorde verkan.

    Jag mår därför jättebra, fått ett besök på förlossningen och träffat flera personal där och känner mig verkligen jättetrygg inför förlossningen, jag har ju varit lite orolig men allt känns bra nu.

    SÅÅÅÅ nu väntar vi nya tester från dig med streck på dårå
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester