• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Elmiina

    Hur tidigt kan man börja må illa?

    Från ingenstans började jag må illa och det kändes som att jag hade spya upp i halsen men det ville inte ut.

    Vi har ju precis lagt ner bebisverkstan efter nästan ett år men jag tror att vi lyckades pricka in äl iaf.

    Men till saken - jag har inte bim förens om ca en vecka (?) Det kan ju ha vart en tillfällighet, något jag ätit eller så. Men eftersom att jag inte brukar få illamående attacker så fick det mig att undra om inte vi kanske har lyckats iaf.

  • syltburk
    Elmiina skrev 2012-12-14 14:00:15 följande:
    Hur tidigt kan man börja må illa?

    Från ingenstans började jag må illa och det kändes som att jag hade spya upp i halsen men det ville inte ut.

    Vi har ju precis lagt ner bebisverkstan efter nästan ett år men jag tror att vi lyckades pricka in äl iaf.

    Men till saken - jag har inte bim förens om ca en vecka (?) Det kan ju ha vart en tillfällighet, något jag ätit eller så. Men eftersom att jag inte brukar få illamående attacker så fick det mig att undra om inte vi kanske har lyckats iaf.



    Det är högst individuellt.

    Jag har passerat BIM med EN dag och känt av illamående vid två tillfällen.
    BF 2013-08-21
  • Tess26
    Elmiina skrev 2012-12-14 14:00:15 följande:
    Hur tidigt kan man börja må illa?

    Från ingenstans började jag må illa och det kändes som att jag hade spya upp i halsen men det ville inte ut.

    Vi har ju precis lagt ner bebisverkstan efter nästan ett år men jag tror att vi lyckades pricka in äl iaf.

    Men till saken - jag har inte bim förens om ca en vecka (?) Det kan ju ha vart en tillfällighet, något jag ätit eller så. Men eftersom att jag inte brukar få illamående attacker så fick det mig att undra om inte vi kanske har lyckats iaf.
    jag har börjat må illa vid varje grav vid 6-7veckan:)
  • slemtorsk i din bralla
    Elmiina skrev 2012-12-14 14:00:31 följande:
    Vad är era erfarenheter?
    första gången jag var gravid mådde jag illa EN gång.. och det var i vecka 12 och gick över lika fort som det kom

    Nu denna gången kom det ganska tidigt men jag gjorde ju IVF så jag var fullproppad med hormoner, runt vecka 5 kom det smygande för att gradvis bli värre och värre...urrrk..var sååå skönt när det försvann i vecka 18

    OM du är på ÄL+7 ungefär så är det väldigt otroligt att det är gravidsymtom..MEN det är absolut inte omöjligt för du kan vara hormonkänslig, eller så är det ett kraftigt hormonpåslag.

    Det jag funderar på är att OM du fått så pass mycket hormonpåslag att du mår illa så borde det iaf ge ett svagt utslag på ett test.....För illamåendet är ju ett resultat av att hormoner börjar bearbeta kroppen och det börjar dem inte göra förrän embryot har fäst i livmodern, och när det har fäst där så börjar ju chansen att se utslag på graviditetstest också pga Hcg (vilket är EN av orsakerna till illamående) att produceras mätbart..
  • Elmiina

    Tack för svaren tjejer! uppskattas verkligen!

    Jag vet att jag är väldigt hormonkänslig, kan inte ens äta p-piller med hormoner i eller ha hormonspiral. Det är just därför som jag undrar. Jag har inga test, känner inte att jag har bråttom så jag väntar till nästa vecka :)

  • hoppsanhoppas

    Hej,
    Intressant vad kroppen och huvudet kan spöka för mig... Den här gången tror jag att vi kan ha prickat in ÄL, men eftersom mensen fortfarande är lite oregelbunden är jag osäker på BIM. Tog det här idag. Ser ett streck men tycker inte att det är särskilt rosa, spelar det roll? Dessutom börjar jag ifrågasätta om jag verkligen läste av inom 3-4 minuter, står på testet  (doc morris) att man inte ska lita på resultat som visas efter 5 minuter. 



     
  • EEJ

    Hoppsanhoppsan: nog ser strecket rosa ut men det verkar sitta väldigt långt ut på vänstersidan. Strecken brukar ju ska vara centrerande på den hör typen av tester.

  • Anceka m D
    hoppsanhoppas skrev 2012-12-14 14:10:54 följande:
    Hej,

    Intressant vad kroppen och huvudet kan spöka för mig... Den här gången tror jag att vi kan ha prickat in ÄL, men eftersom mensen fortfarande är lite oregelbunden är jag osäker på BIM. Tog det här idag. Ser ett streck men tycker inte att det är särskilt rosa, spelar det roll? Dessutom börjar jag ifrågasätta om jag verkligen läste av inom 3-4 minuter, står på testet  (doc morris) att man inte ska lita på resultat som visas efter 5 minuter.  



    Jag skulle säga solklart positivt! Om ni tittar så ser man att även kontrollstrecket är lite åt vänster, skulle tro att hela remsan bara hamnat lite snett. Jag skulle säga grattis!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester