• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Aint Your Fairytale

    Det blev not pregnant på mitt CB-test... Så det var MF som jag fick, som jag trodde då. Men ska iaf ringa KK i början av nästa vecka för att göra vul då jag vill kolla så att allt är ute, ser bra ut och så. Har idag haft en svullen och öm mage samt lite svullna och ömma bröst. Jag hade inte så efter mitt MF 2008. Men man kanske kan ha symptom ett tag till?!


    ~ Alice 5/2-2011 ~
  • Tess26
    TiAmo skrev 2012-12-14 17:05:52 följande:
    livmodern är nog olika hög beroende på hur man är byggd/hur många barn man fött innan.
    Jo fast på dom flesta är nog livmodern nere till v 12. Jag har då aldrig sett på internet att det står att livmodern tittar upp tidigare beroende på hur många barn man har? din 7 veckors är ju inte 12 centimeter i vecka 7 för det? eller missförstod jag nu? vissa får större mage fort men det är ju inte bebisen i v 8....

    Fast vad vet jag. Jag är absolut ingen som pluggat sånt,tänker bara på sånt man sett på bild o läst.
  • TiAmo
    Tess26 skrev 2012-12-14 18:57:27 följande:
    Jo fast på dom flesta är nog livmodern nere till v 12. Jag har då aldrig sett på internet att det står att livmodern tittar upp tidigare beroende på hur många barn man har? din 7 veckors är ju inte 12 centimeter i vecka 7 för det? eller missförstod jag nu? vissa får större mage fort men det är ju inte bebisen i v 8....

    Fast vad vet jag. Jag är absolut ingen som pluggat sånt,tänker bara på sånt man sett på bild o läst.
    Tänkte mer att livmodern töjer sig mer automatiskt ju fler barn man har, det är ju ändå en muskel? ja vad vet jag=)
  • Tess26
    TiAmo skrev 2012-12-14 19:08:03 följande:
    Tänkte mer att livmodern töjer sig mer automatiskt ju fler barn man har, det är ju ändå en muskel? ja vad vet jag=)
    nä inte jag heller:O Blev nyfiken att fråga någon som vet......
  • slemtorsk i din bralla
    Tess26 skrev 2012-12-14 19:15:23 följande:
    nä inte jag heller:O Blev nyfiken att fråga någon som vet......
    min barnmorska sa till mig att den tänjer sig inte MER men snabbare om man fött fler barn, därför kan det tex synas tidigare på en omföderska än en förstföderska, men man följer (förhoppningsvis) samma kurvor om inte man får ett ovanligt stort eller litet barn.

    Livmodern ÄR ju en muskel som sagt och den har "minne" och vet vad den ska göra kan man väl lite slarvigt förklara det.
  • Tess26
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-12-14 19:17:43 följande:
    min barnmorska sa till mig att den tänjer sig inte MER men snabbare om man fött fler barn, därför kan det tex synas tidigare på en omföderska än en förstföderska, men man följer (förhoppningsvis) samma kurvor om inte man får ett ovanligt stort eller litet barn.

    Livmodern ÄR ju en muskel som sagt och den har "minne" och vet vad den ska göra kan man väl lite slarvigt förklara det.
    Jo..kan tänkas att det är så. Jag hoppades att eftersom detta är mitt tredje barn så skulle magen växa snabbare,eller att livmodern skulle växa snabbare,men icket :P
  • Aint Your Fairytale
    Aint Your Fairytale skrev 2012-12-14 17:51:47 följande:
    Det blev not pregnant på mitt CB-test... Så det var MF som jag fick, som jag trodde då. Men ska iaf ringa KK i början av nästa vecka för att göra vul då jag vill kolla så att allt är ute, ser bra ut och så. Har idag haft en svullen och öm mage samt lite svullna och ömma bröst. Jag hade inte så efter mitt MF 2008. Men man kanske kan ha symptom ett tag till?!

    Ingen som vet?
    ~ Alice 5/2-2011 ~
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester