• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Johannalovisa

    Hur lång tid efter att ägget har fäst får man en nidblödning? Vet att inte alla får det men skulle vilja veta hur lång tid efteråt ungefär..

  • Längtan efter ett syskon
    Johannalovisa skrev 2012-12-17 23:12:57 följande:
    Hur lång tid efter att ägget har fäst får man en nidblödning? Vet att inte alla får det men skulle vilja veta hur lång tid efteråt ungefär..
    Jag pratade med bm eftersom jag hade en rejäl rosa flytning 2 dagar innan positivt äl test. hade positivt på dag 12 men även dag 18.
    bm tror att jag hade min äl dag 12 och då fick en nidblödning dag 16 dvs äl+4.
    efter rul återstår det o se om vi har rätt :)

    med sonen fick jag en nidis på äl+9, en seg rosa flytning    
  • Johannalovisa

    Tack för svar, antar att det kan vara lite olika då jag hoppas att det har fäst denna gången! Hade äl den 12:e eller 13:e. Haft jätte mkt stickningar och ont i magen sedan dess, och nu har jag världens halsbränna och metallsmak i munnen, känns dock som om det är för tidigt att räkna det sol symptom, men hoppas kan man ju göra iallfall börjar bli otålig trots att detta bara är vårat 3:e försök, men jag vill plussa nu nu nu!!!

  • Johannalovisa

    Har även känt en konstig "fladdrande" känsla i tjejmagen, svårt att förklara men har känt det väldigt starkt när jag har legat ner, nån som känt samma i samband med ägglossning/befruktning?

  • MissJibs

    Johannalovisa: allt du skriver känner jag igen mig i. Eftersom klockan e efter 00 nu så kan jag väl säga att jag har bim antingen idag, imorgon eller torsdag. Hoppas innerligt nu när d e 15:e försöket. Har inte känt så som jag gör. Va ju över 6 år sen jag fick sista så jag minns inte hur d va då.

  • Johannalovisa

    MissJibs: skönt att nån känner samma! Vill inte ha några falska förhoppningar då det fortfarande är väldigt tidigt för mig, bara äl+6-5, men jag hoppas hoppas!!! Jag är väldigt hormonkänslig, kan inte ära några som helst p-piller eller andra preventivmedel med hormoner i, det enda som jag kan ha är kopparspiral. Tid ut den i början av oktober, och jag börjar redan bli så sjukt otålig trots att jag vet att det finns folk som har hållit på i åratal, men jag är så rädd att jag ska behöva göra det oxå, att det ska ta flera pr innan det blir nåt! Gud, förlåt för mitt långa och kanske helt ointressanta inlägg men kände för att spy ur mig lite granna.

  • MissJibs

    D e ingen fara. Vet hur d e. Mår sjukt dåligt av att ständigt försöka månad efter månad. Om du känner för att spy lite galla så e d bara att PMa mig. Jag sj e rätt bra på d oxå :)

  • MissKaos

    Gtattis ni som plussat! Läser varje dag men har inte haft ngt att dkriva. Kul med så många. Pluss!

    Vaknade med ont i magen inatt. Hade en liten liten brun flytning igår. Kan ju lika gärna vara lite friktionsskada i en slemhinna som ngt annat. Hoppas saklart, men förbereder mig nu mentalt för neg resultat och mens mellan jul och nyår. Äl+4 eller daromkring dag. Länge kvar att vänta mao. Vill ju kunna borja testa.


    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester