• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • drömmaromsmått

    kan berika er med att det finns fler förkortningar för insemination, förkortningen som är iui använder man egen Sherman och vid donator är det iuid det är den sortens insemination man använder vanligast vad jag vet.. ai/aih är vad jag fått lära mig att man lägger spermierna utanför livmodern och så får de ta sig till livmodern på egen hand (t ex vid heminseminering) medan man vid iui går in i livmodern med en kateter och lägger spermierna där. har även för mig att vid Ai så tvättas inte spermierna medan man gör det vid iui. för mig tog det fyra gånger att bli gravid med båda barnen med iuid första gången var jag 22 (skulle fylla 23) och nu 25.

  • slemtorsk i din bralla
    drömmaromsmått skrev 2012-12-18 11:03:34 följande:
    kan berika er med att det finns fler förkortningar för insemination, förkortningen som är iui använder man egen Sherman och vid donator är det iuid det är den sortens insemination man använder vanligast vad jag vet.. ai/aih är vad jag fått lära mig att man lägger spermierna utanför livmodern och så får de ta sig till livmodern på egen hand (t ex vid heminseminering) medan man vid iui går in i livmodern med en kateter och lägger spermierna där. har även för mig att vid Ai så tvättas inte spermierna medan man gör det vid iui. för mig tog det fyra gånger att bli gravid med båda barnen med iuid första gången var jag 22 (skulle fylla 23) och nu 25.
    finns ju även olika ivf.-metoder.. ICSI och... öhum.. "vanlig IVF" som jag inte vet vad den kallas..
  • Johannalovisa

    Längtan: åh! Hoppas hoppas det är samma för mig! Vaknade upp idag med lite molvärk, spänner lite i tjejmagen. Har dock inte bim förens den 27:e, har 32 dagars cykel. Så jag har tänkt att vänta med att testa till den 23:e, om jag kan hålla mig så länge!

  • Sindyrella1983
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-12-18 11:05:47 följande:
    finns ju även olika ivf.-metoder.. ICSI och... öhum.. "vanlig IVF" som jag inte vet vad den kallas..

    Den kallas Standard IVF Glad
  • drömmaromsmått

    exakt vanlig ivf är väl bara ivf och sedan finns AHA inom ivf.. assisted hatching.. tänk vad man samlar på sig massa info under åren i karusellen :) ska man vara petnoga så heter insemination med makes spermier iuih men det känns som att avsaknaden av d säger sig självt :)

  • I Walk The Line
    Knasten83 skrev 2012-12-18 11:16:17 följande:
    I Walk: tack men jag har så svårt att tro att ett ägg skulle befruktas och fästa såååå sent!

    Fast det måste ju inte vara såå sent.. Det räcker ju att det fäst nån dag senare för att det ska ta längre tid att testa positivt..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester