• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Xaxxa

    Står ingenstans i bivacks sedeln på Apotekets graviditetstest vilken känslighet dom har vad dåligt. Om dom har 50 mIU/ml så krävs väldigt hög HCG på torsdag och får msn minus då vet man inte om det är för att man har för lite HCG, inte är gravid för min ÄL ofta uteblir eller testar för tidigt då jag inte har en aning om BIM men på torsdag är det 7 dagar efter misstänkt nid-blödning och 8 dagar efter jag starkt positivt ÄL-test. Är det för tidigt med test på torsdag?

  • Sweetie
    denbästafamiljen skrev 2013-10-14 12:31:29 följande:
    Jodå. Jag tog ett nytt test nu på lunchrasten. Är nog ingen tvekan om det andra testet va spök nu va?
    rosakatten skrev 2013-10-14 12:39:47 följande:

     


    Vad tror ni ? BIM +1


    Grattis till graviditeterna!! 

    (¯`°?.¸ ღ ♥ Min familj är min rikedom ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Hotshotbabe
    rosakatten skrev 2013-10-14 12:39:47 följande:


    Vad tror ni ? BIM +1


    Grattis :)
  • kanskeblirfler
    denbästafamiljen skrev 2013-10-14 12:31:29 följande:
    Jodå. Jag tog ett nytt test nu på lunchrasten. Är nog ingen tvekan om det andra testet va spök nu va?
    Men du det är ju ett tydligt rosa streck i den undre rutan!! Det är ju positivt. Doc morris mäter från 10 så jag tror du får positivt på CB digital om ett par dagar
  • napoleonissa
    kanskeblirfler skrev 2013-10-14 13:47:46 följande:
    Men du det är ju ett tydligt rosa streck i den undre rutan!! Det är ju positivt. Doc morris mäter från 10 så jag tror du får positivt på CB digital om ett par dagar smile1.gif
    Ja jag tog ett preg test samtidigt oxå och det visar såhär. Så nu är jag inte det minsta osäker längre! :) tack för alla svar :)
  • kanskeblirfler
    denbästafamiljen skrev 2013-10-14 13:49:56 följande:
    Ja jag tog ett preg test samtidigt oxå och det visar såhär. Så nu är jag inte det minsta osäker längre! :) tack för alla svar :)

    Grattis! I vilken dag i cykeln är du?
  • napoleonissa
    kanskeblirfler skrev 2013-10-14 13:50:27 följande:

    Grattis! smile2.gif I vilken dag i cykeln är du?
    Helt ärligt så har jag ingen aning. Jag har såå oregelbunden mens och ibland kan det gå 3 månader emellan gångerna.

    Men min senaste mens va för 1,5 månader sen om det hjälper nåt ;) den 2a september tror jag det va.
  • kanskeblirfler
    denbästafamiljen skrev 2013-10-14 13:57:29 följande:
    Helt ärligt så har jag ingen aning. Jag har såå oregelbunden mens och ibland kan det gå 3 månader emellan gångerna.
    Men min senaste mens va för 1,5 månader sen om det hjälper nåt ;) den 2a september tror jag det va.

    Blir ju lite svårt att räkna ut BF då men jag antar att barnmorskan räknar efter mensens första dag till att börja med! Vad roligt, grattis igen!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester