• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • JanNa7
    Maximumtaste skrev 2014-03-09 15:24:40 följande:

    Tog det här nu mitt på dagen. Är på bim-4 tror jag. Första gången jag testat innan bim.. Strecket är svagt, men kom upp nästan på en gång. Hur skulle ni tolkat det? Ska ta ett nytt test imorgon bitti iaf:) php0SKcjG24961.jpg


    Tror det är positivt
  • dagg03
    såffan skrev 2014-03-09 14:20:35 följande:

    Bmi+3, spökstreck, inbillning? Borde inte ett positivt test vara starkare nu?  Testet är från RFSU


     


    Har också fått ett liknande streck som du på RFSU:s test och vet inte riktigt hur jag ska tolka det. Har ingen erfarenhet av RFSU:s test sedan tidigare så vet inte om det brukar bli spökstreck men det kan ju vara så. Jag tänker iaf ta ett nytt test imorgon för att se om det blivit starkare. Du borde nog också vänta någon dag och testa igen. Men att det är ett två streck på ditt test är ju absolut inte inbilling, och jag tycker att det inte borde bli så där pass tydligt om det inte är positivt.
  • såffan
    dagg03 skrev 2014-03-09 17:27:37 följande:
    Har också fått ett liknande streck som du på RFSU:s test och vet inte riktigt hur jag ska tolka det. Har ingen erfarenhet av RFSU:s test sedan tidigare så vet inte om det brukar bli spökstreck men det kan ju vara så. Jag tänker iaf ta ett nytt test imorgon för att se om det blivit starkare. Du borde nog också vänta någon dag och testa igen. Men att det är ett två streck på ditt test är ju absolut inte inbilling, och jag tycker att det inte borde bli så där pass tydligt om det inte är positivt.
    på bilden har jag höjt kontrasten lite, men det syns nog lika bra på den bilden som i verkligheten. Jag kan tyvärr inte påstå att jag ser någon färg i sträcket utan det ser mest gråvitt ut, vilket ett spökstreck väll ska göra?
  • dagg03
    såffan skrev 2014-03-09 17:49:23 följande:
    på bilden har jag höjt kontrasten lite, men det syns nog lika bra på den bilden som i verkligheten. Jag kan tyvärr inte påstå att jag ser någon färg i sträcket utan det ser mest gråvitt ut, vilket ett spökstreck väll ska göra?
    Ja om det finns färg i strecket så brukar det ju vara ett bra tecken, så ifall det är grått är det förmodligen ett spökstreck :( Men om mensen inte dyker upp så tycker jag ändå att du ska testa igen, det är ju inte helt uteslutet att det skulle vara ett svagt plus. 
  • IVFmamma
    Elwan skrev 2014-03-09 13:57:48 följande:
    Är det någon här som kan hjälpa mig? Om ett test visat neg efter 1 min och sen kastar man den och sen kollar på den igen ca 6 timmar senare o då är det pos, hur fan man ska tolka det?

    Jag vet att de säger att man ska inte titta på ett "gammalt test" men som gammal ivfare (2 IVF2 hemmagjorda) så har jag gjort så, alltså kollat på tester långt efter utgångstiden. Och de gånger jag har varit gravid så har det stämt fast testet legat ett par timmar. De gånger jag inte varit gravid så har det varit negativt även fast jag kollat kanske nästa dag. Och jag har sett mååååååååånga negativa test.
  • Elwan
    IVFmamma skrev 2014-03-09 19:58:32 följande:

    Jag vet att de säger att man ska inte titta på ett "gammalt test" men som gammal ivfare (2 IVF2 hemmagjorda) så har jag gjort så, alltså kollat på tester långt efter utgångstiden. Och de gånger jag har varit gravid så har det stämt fast testet legat ett par timmar. De gånger jag inte varit gravid så har det varit negativt även fast jag kollat kanske nästa dag. Och jag har sett mååååååååånga negativa test.
    Gissa vem som testade pos ni i em då? Inte ens morgonurin!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester