• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • dagg03
    Nathalie009 skrev 2014-03-10 09:28:21 följande:
    Bara undrar e d vanligt å få sånna spök på RFSU? :(
    Det verkar vara så, jag och en till har fått ett sådant streck som du på RFSU:s test senaste dagarna (bläddra tillbaka någon sida i tråden om du vill se). Jag tror att mitt streck bara var ett spökstreck iaf. Om det är ett plus så ska det vara färg i det, så man kan nog utgå från att det inte är ett plus om strecket är grått. 
  • LovisaC
    religionmakesconflict skrev 2014-03-10 00:38:56 följande:
    Bara lite interesant info ang testlagrets gravstickor. Läste på Fl att nån hade läst på google att dessa stickor inte kan hantera för höga halter av hcg vilket betyder att testat på morgonurin=högre halt av hcg än på dagen, ger ett svagare plus. Jag är i vecka 6 och testade denna teori imorse för skojs skull. Testade med morgonurin=ett väl synligt plus. Testade med samma urib fast utspätt med hälften vatten = ett mycket starlare plus än det på stickan med koncentrerat urin! Så fastna inte för mycket på svaga vs starka plus. Jag plussade suuper svagt på bim -5. För att vara säker testade jag digitalt bim -4 , o där fick jag gravid. Så är ni osäkra köp ett digitalt så slipper ni denna ovisshet :)

    Spännande att det inte bara är jag som konstaterat detta! ;)
  • MagicQueen
    Väntande skrev 2014-03-10 08:42:50 följande:
    Hej alla! Jag skrev här tidigare å la upp en bild utan några svar i fredags. Nu har jag tagit ett nytt test på morgonen å nu är det ju ett streck där som tom syns på foto!!!! Är det på riktigt eller???? Kan man få så fast man inte är gravid?? Jag är liiiite uppspelt efter många försök nu. Kan jag få pos på CB digital kanske? Har BIM om 6 dagar ...

    Sådär svagt fick jag osså på samma test 6 dgr innan bim, dock negativt på digital då. Men 3 dgr senare hade strecket ökat i styrka och då fick jag även positivt på digital.
  • religionmakesconflict
    Patricia Helena skrev 2014-03-10 07:10:44 följande:
    Håller med dig fast jag själv varit testoman, är i vecka 13 idag :) men jag tror det handlar om att man vill kunna se något och klamra sig fast vid att man kanske ser nått, som egentligen inte finns där. Än att man köper digital och får det rätt upp i huvudet att man ej är gravid. Jag och min sambo har försökt att skaffa barn i 7 år. Vet såklart inte om det är därför, men när jag slutade hänga här inne på FL vilket var väldigt stressande då man såg alla plussa och man blev bara mer deprimerad. Vi slutade tänka på bebis verkstan. Och sa till varandra det blir inga barn för oss. Då slappnade jag nog av, slutade även med ÄL-tester. Och så tog det sig :) kan även nämna att efter utredning hade vi en chans på 5-10% att klara det på egen hand. Detta är inget illa menat mot er testare där ute, älskar att gå in och kolla här varje dag och se vem som har plussat. Detta var bara min historia. Lycka till ni allihopa !

    Erkänner mig själv som testoman oxå Wow 5-10% Grattis! vilken solskenshistoria Vi planerade inte, jag slutade med p piller o vi sa det som händer det händer wå en månad efter pillerstopp plussade vi nu håller vi tummarna för att allt går vägen
  • Justmetoo

    Jag är på BIM - 5 och tog idag ett ägglossningstest, brukar ägglossningstest visa streck innan mens utan att man är gravid? Har aldrig tidigare fått streck alls på ägglossningstest innan mens därför jag blev så förvånad! De brukar annars vara helt blanka för mig. 
    Va tror ni, kan detta tyda på graviditet? :)



     
  • escapee
    Justmetoo skrev 2014-03-10 20:53:00 följande:

    Jag är på BIM - 5 och tog idag ett ägglossningstest, brukar ägglossningstest visa streck innan mens utan att man är gravid? Har aldrig tidigare fått streck alls på ägglossningstest innan mens därför jag blev så förvånad! De brukar annars vara helt blanka för mig. 
    Va tror ni, kan detta tyda på graviditet? :)



     
    Mitt äl test var helt blankt Samma dag som jag plussade med grav test. Så de där är nog helt olika!
  • snobben00
    Justmetoo skrev 2014-03-10 20:53:00 följande:
    Jag är på BIM - 5 och tog idag ett ägglossningstest, brukar ägglossningstest visa streck innan mens utan att man är gravid? Har aldrig tidigare fått streck alls på ägglossningstest innan mens därför jag blev så förvånad! De brukar annars vara helt blanka för mig. 
    Va tror ni, kan detta tyda på graviditet? :)

     


     
    Mina ÄL-test har alltid visat svaga utslag oavsett vilken dag i cykeln jag befunnit mig på, så jag skulle inte misstänka graviditet.
    Dom mäter dessutom helt olika hormoner, gravtest - hcg och ÄLtest - Lh
  • manda123
    Justmetoo skrev 2014-03-10 20:53:00 följande:
    Jag är på BIM - 5 och tog idag ett ägglossningstest, brukar ägglossningstest visa streck innan mens utan att man är gravid? Har aldrig tidigare fått streck alls på ägglossningstest innan mens därför jag blev så förvånad! De brukar annars vara helt blanka för mig. 

    Va tror ni, kan detta tyda på graviditet? :) 



    Jag fick utslag på äl testet när jag plussade. Hade oregelbunden mens och väntade på det förbaskade äl testet att visa positivt. 4 dagar innan mens (enligt en app) fick jag fullt utslag på äl testet och sambon sa skämtsamt att jag skulle ta ett graviditetstest också. Sagt och gjort, graviditetstestet kunde inte bli tydligare.

    Så visst kan ett äl test visa på graviditet, men tror det är väldigt individuellt och inte tillförlitligt.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester