• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Annette79
    Bella06 skrev 2014-07-11 12:48:54 följande:
    Tycker du inte att det är lite svagt för att vara så nära Bim?!

    Är extra nojig nu - tänkte testa igen på söndag men känner jag mig själv rätt så blir det imorgon.. Tycker alla andra som plussar med CB har mycket starkare mycket tidigare. Å jag vet att det är individuellt men med min historia så kan jag ändå inte låta bli att jämföra mig med andra...
    Tycker det plus ser jätte fint ut :)) Mina är svagare innan bim än ditt ;) Grattis igen :)
  • Annette79
    Annette79 skrev 2014-07-11 14:41:56 följande:
    Tycker det plus ser jätte fint ut :)) Mina är svagare innan bim än ditt ;) Grattis igen :)
    "Ditt" plus ska det stå :))
  • CrazyChristina
    Mysmia79 skrev 2014-07-11 14:32:40 följande:
    Måste ju ha släppt i och med att det blivit så mycket svagare...eller blir de inte svagare när ägget släppt??
    Inte säkert att ett ägg lyckats släppa. Eftersom du inte fått starkt test trots att du testat flera gånger om dagen. När jag hade problem med ägglossningen fick jag nästan positivt men aldrig riktigt positivt flera gånger och då hade jag även ont och trodde att ägget släppt men jag tempade oxå och såg att inget ägg hade släppt..
  • mammasusan
    Mysmia79 skrev 2014-07-11 11:30:56 följande:

    Mina äl test, inget är positivt med hade väldigt ont på höger sida dag 15 på kvällen. Man ser ju att jag haft äl med kan det ha varit ägget som släppte dag 15 på kvällen?? phpsoSRBx39416.jpg


    Du har med största sannolikhet inte haft äl den här månaden eftersom du ej fått något positivt utslag. Man har äl i snitt 10ggr per år normalt.
  • Pärlan90

    Alltså jag förstår ingenting.. Har teststickor från billiga-tester, förut har jag bara sett ett streck men nu när jag testat så ser jag två streck, senast imorse såg jag ett svagt streck efter ca 3-4 min. Är det för lång tid att kunna lita på att det är positivt?

    Förstår att man inte kan lita på efter en timme men hur länge kan man läsa av testet innan det är ogiltigt?

    blir tokig av det där svaga strecket!!

  • eagle87

    Hoppas någon kan hjälpa mig här. Är jätte orolig över detta. Jag testade med cb lila, fick blinkande gubbe 21 och 22 juni. Fick fast gubbe 23 juni. Kände på min livmoder tapp den va öppen mjuk centrerad. Den 1 juli gjorde jag ett blodprov alltså 8 dagar efter glad gubbe på cb. Läkaren ringde o sa att allt såg bra ut o äl har skett. Den 5 juli fick jag massa bruna slemmiga flytningar med lite mörkbruna trådar i. 12 dagar sen pos äl test och 3 dagar innan bim. De kom inget i trosorna bara på papper, höll i sej 2 dagar sen dess ingenting, bara tjocka genomskinliga vita flytningar ibland brukar annars vara torr o ha sticky innan bim. Gjorde ett cb digital Igor bim+2 eftermiddags urin. Inte gravid. Är på bim+3 o inga tecken på mens. Har en konstant luteal fas på 15 dagar. Har haft längre cyklar tidigare men då har äl varit senare.

    Vad kan de vara?

  • Mysmia79
    mammasusan skrev 2014-07-11 15:35:22 följande:
    Du har med största sannolikhet inte haft äl den här månaden eftersom du ej fått något positivt utslag. Man har äl i snitt 10ggr per år normalt.
    Jag har testat med äl test flera omgångar och bara fått jätte stark en gång resten av gångerna har de inte blivit starkare än så här. Sen blir de ju lite svagare när de torkar. Detta är mitt starkaste denna mån
  • CrazyChristina
    eagle87 skrev 2014-07-11 15:49:00 följande:

    Hoppas någon kan hjälpa mig här. Är jätte orolig över detta. Jag testade med cb lila, fick blinkande gubbe 21 och 22 juni. Fick fast gubbe 23 juni. Kände på min livmoder tapp den va öppen mjuk centrerad. Den 1 juli gjorde jag ett blodprov alltså 8 dagar efter glad gubbe på cb. Läkaren ringde o sa att allt såg bra ut o äl har skett. Den 5 juli fick jag massa bruna slemmiga flytningar med lite mörkbruna trådar i. 12 dagar sen pos äl test och 3 dagar innan bim. De kom inget i trosorna bara på papper, höll i sej 2 dagar sen dess ingenting, bara tjocka genomskinliga vita flytningar ibland brukar annars vara torr o ha sticky innan bim. Gjorde ett cb digital Igor bim+2 eftermiddags urin. Inte gravid. Är på bim+3 o inga tecken på mens. Har en konstant luteal fas på 15 dagar. Har haft längre cyklar tidigare men då har äl varit senare.

    Vad kan de vara?


    Svårt att säga, jag skulle ju vilja säga att "blödningen" var en nidis fast är bara att vänta kanske. Har du tagit några andra test än cb? 21dagar är Max luteal fas man kan ha så om mensen inte kommit då så är du nog definitivt gravid. Vissa har ju mindre hormoner än andra finns dom som plussar först i v.8 eller tom aldrig.
  • mammasusan
    Mysmia79 skrev 2014-07-11 16:07:58 följande:
    Jag har testat med äl test flera omgångar och bara fått jätte stark en gång resten av gångerna har de inte blivit starkare än så här. Sen blir de ju lite svagare när de torkar. Detta är mitt starkaste denna mån phpt9dhgT15558.jpg
    Fast det är dock inte ett positivt ältest, då är teststrecket mkt starkare än kontrollstrecket. Som på tex bilden här
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester