• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Den och den

    Är det fler som haft så här pass svagt plus på BIM? Och att det gått bra?

    Att det är plus är ju klart... Men det är ju inte så starkt. Har haft 4 missfall sen november och detta är första försöket efter ett sommaruppehåll... Vill ju så gärna att det ska gå vägen denna gången...

  • FruB78

    Jag tog ett neg test imorse och har nu spottnings så det blev en kort graviditet för min del... Återkommer nästa gång det är oklarheter med testen ????! Tack alla och lycka till!

  • CrazyChristina
    Den och den skrev 2014-08-31 09:04:04 följande:

    Är det fler som haft så här pass svagt plus på BIM? Och att det gått bra?

    Att det är plus är ju klart... Men det är ju inte så starkt. Har haft 4 missfall sen november och detta är första försöket efter ett sommaruppehåll... Vill ju så gärna att det ska gå vägen denna gången... phpws0iAU73907.jpg


    Är det RFSU så är det precis så starkt det brukar vara på bim eftersom dom mäter från 50miu/ml och nästan alla andra redan från 25.
  • isabellab

    Det är positivt! Ingen fara med styrkan. Lycka till denna gången!!


    Den och den skrev 2014-08-31 09:04:04 följande:

    Är det fler som haft så här pass svagt plus på BIM? Och att det gått bra?

    Att det är plus är ju klart... Men det är ju inte så starkt. Har haft 4 missfall sen november och detta är första försöket efter ett sommaruppehåll... Vill ju så gärna att det ska gå vägen denna gången...


  • Den och den
    CrazyChristina skrev 2014-08-31 09:46:14 följande:
    Är det RFSU så är det precis så starkt det brukar vara på bim eftersom dom mäter från 50miu/ml och nästan alla andra redan från 25.
    Jo, det är det.

    Men dom andra gångerna har jag plussat med RFSU på BIM-5 och någonstans kring BIM-3 har det varit så här starkt och sen inte blivit starkare.... Allt blir man nojjig av ;)
  • CrazyChristina
    Den och den skrev 2014-08-31 09:59:25 följande:
    Jo, det är det.

    Men dom andra gångerna har jag plussat med RFSU på BIM-5 och någonstans kring BIM-3 har det varit så här starkt och sen inte blivit starkare.... Allt blir man nojjig av ;)
    Ta de lugnt.. Helt klart ett ok plus!! Alla graviditeter är olika.
  • rosahelikopter

    Tjejer!

    Som jag skrev igår fick jag lite ljusbruna flytningar igår, vid lunchtid ungefär. Har sedan dess väntat på mensen eftersom jag var säker på att den skulle dyka upp idag. Än så länge har det knappt kommit några mer flytningar och ingen mens.

    Idag tog jag därför ett test, tänkte se om det svaga, svaga strecket hade försvunnit nu men till min förvåning blev det helt tvärtom. Strecket har typ blivit dubbelt så starkt, jag fattar verkligen ingenting! Det här gör mig bara mer förvirrad :/

    Testet längst upp är alltså från idag och det understa testet är från igår och dom är tagna exakt samma tid på dygnet.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester