• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Manelma
    kanien skrev 2014-09-22 07:27:38 följande:

    Plussade med cb digital igår och vi är överlyckliga här hemma! MEN nu har jag en vidrig oro att det ska bli missfall. Berättade för hela faniljen igår och alla är överlycka och nu är jag sååå rädd för att få missfall! :( hemska jobbiga tankar, jag vill ju njuta nu efter 1års försökande!!


    Det är naturligt. Jag plussade på digitala igår med, och idag vaknade jag med oro på BIM dagen. Tog ännu ett billigt test från testlagret, som lindrade oron något då den markant är mörkare idag än gårdagens test. Så jag släppte det för idag. Man oroas, hela graviditeten, ibland mer ibland mindre men när man sen börjar känna en liten i magen som buffar varje dag, brukar oron försvinna. :) När har du BF ? Har skapat en tråd för juni 2015 bebisar du är välkommen! :) 
  • Annette79
    Jenn86 skrev 2014-09-22 06:39:50 följande:

    Sådär!

    BIM -2

    Är det streck eller inbillning?

    phpIdIDV228577.jpg


    Det där ser väldigt bra ut :))) Tror det kommer bli tydligare inom kort!! ;)
  • Annette79
    Änglasmamma skrev 2014-09-22 07:34:37 följande:

    Jag tror jag inbillar mig, någon som ser något? :/ phpsZXLSD19094.jpg


    Ser nog början på något på din oxå, hoppas på starkare resultat inom några dagar :))
  • Annette79
    kanien skrev 2014-09-22 07:27:38 följande:

    Plussade med cb digital igår och vi är överlyckliga här hemma! MEN nu har jag en vidrig oro att det ska bli missfall. Berättade för hela faniljen igår och alla är överlycka och nu är jag sååå rädd för att få missfall! :( hemska jobbiga tankar, jag vill ju njuta nu efter 1års försökande!!


    Förstår dina tankar och din oro... Tyvärr är det nog så hela tiden, man byter oron mot något annat så fort man passerat någon "trygghetszon" Jag är gravid i fjärde månaden och hittar på massa olika oros moln hela tiden men ett tips kan vara att sätta ut små delmål under resans gång, då blir det lättare att fokusera på det positiva än vad som "kan gå fel" :)) Hoppas du får njuta av din graviditet, är din tur nu tycker jag :))
  • Jenn86
    Annette79 skrev 2014-09-22 07:38:04 följande:
    Det där ser väldigt bra ut :))) Tror det kommer bli tydligare inom kort!! ;)
    Åååh jag hoppas!! Hjärta
  • josefinkni

    Hjälp här nu. Någon som ser håller på att bli tokig här hemma. Tog ett test i fredags oxå testlagrets stav och dör ser man ett tydligt streck och på detta ser jag oxå ett streck. Hade dock hoppats på starkare eller inget alls så man slipper gå runt och fundera. Har sjukt mkt grav symptom oxå men kan ju vara kroppen som spelar mig ett spratt med. Ska nog köpa ett digitalt för att få svart på vitt.

  • kanien
    Manelma skrev 2014-09-22 07:35:42 följande:
    Det är naturligt. Jag plussade på digitala igår med, och idag vaknade jag med oro på BIM dagen. Tog ännu ett billigt test från testlagret, som lindrade oron något då den markant är mörkare idag än gårdagens test. Så jag släppte det för idag. Man oroas, hela graviditeten, ibland mer ibland mindre men när man sen börjar känna en liten i magen som buffar varje dag, brukar oron försvinna. :) När har du BF ? Har skapat en tråd för juni 2015 bebisar du är välkommen! :) 
    Tack för ditt svar! Skönt att känna att man inte är ensam över oron. Jag tog också ett test imorse med ett mörkare streck än igår men fortfarande inte super mörkt för bim + 1 men digitala visade ju 1-2 igår så jag litar på det :) jag hade första dagen på sista mensen den 27e aug och utifrån det beräknad till 2 juni :D
  • kanien
    Annette79 skrev 2014-09-22 07:44:16 följande:
    Förstår dina tankar och din oro... Tyvärr är det nog så hela tiden, man byter oron mot något annat så fort man passerat någon "trygghetszon" Jag är gravid i fjärde månaden och hittar på massa olika oros moln hela tiden men ett tips kan vara att sätta ut små delmål under resans gång, då blir det lättare att fokusera på det positiva än vad som "kan gå fel" :)) Hoppas du får njuta av din graviditet, är din tur nu tycker jag :))
    Tack snälla gulliga du och grattis till din graviditet <3 hoppas jag kan släppa oron snart och njuta istället!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester