• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • knaappeen
    viljan90 skrev 2014-09-24 16:17:26 följande:

    Ser inte ut att vara något spökstreck.. Så jag vågar mig nog på ett grattis :D


    Är så kluven! Läste det direkt som positivt jag med men flera som har haft massa problem m testlagrets...
  • Lg85
    Lg85 skrev 2014-09-24 16:18:36 följande:

    Tog nyss ett ÄL test men även ett gravtest när jag ändå höll på. Min mens är jäkligt oregelbunden. Sökt hjälp för detta idag och då fråga de om jag inte va gravid trots allt så tänkte äh jag provar väl. Är taget på em urin. Va tror ni?

    (Blå grav, rosa ÄL. ÄL har sett ut sådär i ca 10 dgr)


    Här ä testen
  • CrazyChristina
    fertilitymonster skrev 2014-09-24 15:59:54 följande:
    jo då jag har haft problem med kassetterna med! två av dom har visat pos alla andra negativa förutom två stickor som också va solklart positiva medan 18 andra va neg..Alla med samma urin!
    Ja men de testen de handlar om var 1 kassett och 2 stavar och alla hade tydliga streck.
  • Lg85
    CrazyChristina skrev 2014-09-24 16:33:06 följande:

    Positivt! Grattis!


    Tror du verkligen dä? Törs inte riktigt hoppas men är såå glad fall de skulle va så
  • Fia90
    Lg85 skrev 2014-09-24 16:26:55 följande:
    Här ä testen phpPfcScY11497.jpg
    Bara det inte är de testen från testlagret som ger falska positiva. Prova med ett annat gravtest av annat märke för säkerhets skull! :)
  • Zarina
    Aida86 skrev 2014-09-24 17:00:58 följande:

    Hej nu kommer jag och härjar här i tråden igen.

    Ska ha äl idag. Tog ett ältest och ett gravtest bara för att. Detta är mina resultat. Jag är tokförvirrad. Är jag gravid?! Ska ta ett cb senare. Hade blödning förra veckan, kan ju ha varit ett mf men hade gravtestet visat såhär starkt då? phpXvg5Hw68737.jpg


    Samma har hänt mig förra månaden! Trodde äl närmade sig så jag började äl testa, blev tokstarkt med en gång, blev misstänksam och tog gravtest som blev pos. Slutade dock i utomkveds. En annan gång hände också samma och då fick jag missfall. Menar inte att oroa dig, många blöder o alt går bra! Tror inte det var missfall, men det KAN ha varit det. "Bara" att fortsätta testa med tre dagars mellanrum och se om det blir starkare eller svagare.
  • Manelma
    knaappeen skrev 2014-09-24 16:15:06 följande:

    Kan detta vara något!!??'

    BIM +5 , läste av det efter exakt 10 min


    Grattis!! 
  • Manelma
    Fia90 skrev 2014-09-24 16:51:22 följande:
    Bara det inte är de testen från testlagret som ger falska positiva. Prova med ett annat gravtest av annat märke för säkerhets skull! :)
    Jag har använt i princip bara tester från testlagret hela tiden som vi försökt bli gravida. När det inte varit något har dom aldrig visat falsk positiva. Men nu när jag blev gravid så blev det precis så som för Lg85. Sett några här inne säga att dom haft falska men det är inte alls så vanligt som det verkar skrivas om här. Jag har nog beställt över 100 tester av dom under loppet av 6 månader nu och aldrig fått några feltester. 
  • SussLuss
    KnytetsMamma skrev 2014-09-24 16:14:08 följande:

    Nu tror jag att jag vågar tro på det Glad


     


    måste fråga dig, vilka tester har du kört med? Har inte läst alla inlägg så jag vet ej ifall du har visat eller svarat på detta förut? :) 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester