• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Liten till
    äppelblomma skrev 2014-12-12 19:33:24 följande:

    Hej! Tog detta test imorse, är tydligare i verkligheten. Tycker det är tydligt plus, men sambon är tveksam. Han vägrar tro det :P Vad tycker ni andra? Ska ta ett digitalt imorgon.


    Jag tycker absolut det är positivt
  • hondendär345

    Binta076:

    Är du säker på att det är mens? Man kan ju få en mindre blödning 10-12 dagar efter äl om man är gravid, en nidblödning. Vet inte om blod i urinen kan påverka testet heller. Är ingen expert själv haha

    Men vänta några dagar ta ett nytt test, är det en graviditet så borde det ju bli ett starkare streck.

    Jag ska försöka hålla mig och göra ett nytt ikväll och hålla koll under testtiden den här gången:p

    Och sen ta med morgonurin fram till förväntad mens om 2-3 dagar:)

  • Binta 076
    hondendär345 skrev 2014-12-12 20:11:29 följande:

    Binta076:

    Är du säker på att det är mens? Man kan ju få en mindre blödning 10-12 dagar efter äl om man är gravid, en nidblödning. Vet inte om blod i urinen kan påverka testet heller. Är ingen expert själv haha

    Men vänta några dagar ta ett nytt test, är det en graviditet så borde det ju bli ett starkare streck.

    Jag ska försöka hålla mig och göra ett nytt ikväll och hålla koll under testtiden den här gången:p

    Och sen ta med morgonurin fram till förväntad mens om 2-3 dagar:)


    nä jag är ju inte säker efter som den kom 4 dagar för tidigt. den "beter sig" som min vanliga mens. dagen innan var strecket verkligen bara en skugga så jag får se vad som händer med morgondagens urin...

    har gjort några test nu under dagen men jag tror inte jag har haft tillräckligt koncentrerat urin.

    hoppas på plus för oss, hade vart en fin julklapp.
  • Bella06


    Hej tjejer!
    Vad tror ni om det här? Trixad bild - sticka från Billiga Tester ÄL+10
    Syns i verkligheten också (tycker jag iaf )
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias 060910 ♥ .?°`°?. ♥ Maja 091121 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Bella06
    skumbanan skrev 2014-12-12 21:03:29 följande:

    Tester från "Billiga tester" har aldrig ljugit för mig.


    Tror du?! Jag har aldrig ens fått en tillstymmelse till streck på Billiga Tester - och tro mig jag har letat

    Har 4 MF på raken så om det är ett "riktigt" streck redan på ÄL+10 så betyder det väldigt mycket för min del..
  • Isabelladez
    Bella06 skrev 2014-12-12 22:06:35 följande:

    Tror du?! Jag har aldrig ens fått en tillstymmelse till streck på Billiga Tester - och tro mig jag har letat

    Har 4 MF på raken så om det är ett "riktigt" streck redan på ÄL+10 så betyder det väldigt mycket för min del..


    Jag tror också på att du är gravid!:) även om testet är diffust så är det ändå två streck!
  • 2pågar
    Bella06 skrev 2014-12-12 22:06:35 följande:
    Tror du?! Jag har aldrig ens fått en tillstymmelse till streck på Billiga Tester - och tro mig jag har letat smile5.gif

    Har 4 MF på raken så om det är ett "riktigt" streck redan på ÄL+10 så betyder det väldigt mycket för min del..
    Har du fått hjälp för dina mf? Jag fick 2 mf och 1 MA på rad, och då fick jag trombyl lågdos utskrivet och åt fram till v 36 och de resulterade i en 3.6 kg och 49 cm Pojke som nu är 9 månader :)

    Är nu gravid igen och väntar nr 4 och äter även denna gång trombyl 75mg 1g/dag fram till v 36.

    Grattis till ditt PLUS!!!!

    Har 2 äldre barn utan trombyl på 5 och 3 år :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester