• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Iustitiae
    liljQPR skrev 2015-01-22 14:04:02 följande:

    Behöver lite hjälp jag med.. hade ägglossning i måndags eller tisdags förra veckan. Testade då med ägglossningstest så jag vet att jag hade ägglossning då, ska alltså ha min mens på måndag eller tisdag nu. Gjorde ett ägglossningstest i helgen som då visade ett svagt svagt streck. tyckte att det var hormonet som var påväg ned då, nu testade jag ett till eftersom jag hade ett hemma som ser ut som på bilden, det har alltså stegrat och jag ska ha min mens om några dagar! Kan det vara ett tecken på graviditet...? 



    Den är upp och ned så kontrollstrecket är det starka. Och man ser såklart det andra strecket mycket tydligare i verkligheten... 

    Kan det också kanske vara så att det är en hormon som ökar nu innan mensen är på g? 


    Äl test kan reagera både på graviditet och att mensen är på g.
  • Hoppanloppan
    LinaThulin skrev 2015-01-22 15:19:13 följande:

    Dagens. Blir inte tydligare tyvärr. Men kan ni oxå se ? phpJpghQ597051.jpg


    Ser på det översta men ser halvt ut?
  • Marie-anne
    Fundersam skogsmulle skrev 2015-01-22 13:01:17 följande:
    Jag har testat med stavarna sedan i oktober, köpte hem 20st och fick två streck på alla! Jag mailade testlagret, vilka var väldigt tillmötesgående och skickade 20 nya test, men likt förbannat får jag spök-/torkstreck även på de nya! Så tyvärr så litar jag inte alls på de. Jag fick precis som du tokblankt på alla andra test jag provade med! :/
    hm så där fick jag och jag var gravid, men fick MF
  • angel-1990

    [quote=74729827][quote-nick]Staffelove skrev 2015-01-22 17:24:45 följandeote-nick]Angel 1990/ possitivt:)[/quote]

    :D varför jag är fundersam är att jag trodde att jag fick mens den 11/1 dvs 11 dagar sen idag.. blödde inte som jag brukar göra, endast 3 dagar istället för 5 som jag annars gör....

    den senaste veckan har jag haft otroligt uppsvälld mage. Speciellt på morgonen... vet inte vad ja ska tro

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester