• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • corran

Fått väldens stegring bara på 24 h.
    Översta är igår och nedersta idag. (Båda testerna är tagna med väldigt koncentrerat urin och håll flera timmar så kan ej bero på utspätt urin).
    Är de ens möjligt att få sån stegring? Klagar inte men tankar går lite åt om det kan vara tvillingar? :) 
    Alternativt fel på testet för har aldrig varit med om eller sett någon annan som fått sån tydlig stegring på sån kort tid..

Tankar om det? :)
  • corran

Förövrigt så är översta testet taget äl + 10 och nedre + 11 då så det är tidigt än

• osofin

Wow!!! Grattis. Såklart det kan bero på tvillinggraviditet men när jag väntat mina flickor har jag haft bra stegring "vissa dar" och digitala har visat en vecka mer än jag varit men det har trots det varit en bebis i magen..... Spännande att se!

koran skrev 2015-02-07 18:44:02 följande:

Fått väldens stegring bara på 24 h.

Översta är igår och nedersta idag. (Båda testerna är tagna med väldigt koncentrerat urin och håll flera timmar så kan ej bero på utspätt urin).

Är de ens möjligt att få sån stegring? Klagar inte men tankar går lite åt om det kan vara tvillingar? :) 

Alternativt fel på testet för har aldrig varit med om eller sett någon annan som fått sån tydlig stegring på sån kort tid..

Tankar om det? :)

• corran
    osofin skrev 2015-02-07 18:50:03 följande:

Wow!!! Grattis. Såklart det kan bero på tvillinggraviditet men när jag väntat mina flickor har jag haft bra stegring "vissa dar" och digitala har visat en vecka mer än jag varit men det har trots det varit en bebis i magen..... Spännande att se!

Tack! :) Vart helt chockad faktiskt över att det blev så starkt. Ska ta ett till imorgon få se hur det ser ut då.
    Digitala visade 1-2 igår :)
  • frestelsen

Ja mitt fick ett tydligt streck med. Jag ska få nya. Så trist att med få hopp o sen är det inget. Så får man neg på ett annat test så är man inte gravid.

osofin skrev 2015-02-07 18:28:58 följande:

[quote=74816916][quote-nick]frestelsen skrev 2015-02-07 18:08:08 följande:[/quote-nick]Asså ni med 141112 ring testlagret och få nya tester. Om ni får streck är de inte giltig! Det kan va plus men troligtvis inte.[/

Ja. Jag ska nog göra det när mensen kommit. Idag såg mitt test ut såhär. Dålig mobilkamera, men man kan skönja ett spök. Ser det tydligare irl men jag skulle aldrig ta det som ett plus (vilket jag gjorde med gårdagens) :(

• corran
    osofin skrev 2015-02-07 16:35:37 följande:
    Hej. Testet till höger tig jag igår på eftermiddagen (bim-6). Blev jätteglad. Men idag är testen blanka...eller spökstreck, men inte så tydligt som detta.

Är från testlagret och också med LOTnummer 141112 som jag sett andra skriva om. Dessa borde ju reklameras! Eller vad tror ni? Hur kan man går kök väga?

Fått spök på samtliga men nu också ett positivt som inte verkar stämma. Hur skule ni resonera?
    Hade också blivit glad om jag fick som på nedersta, skumt att dagens är svagare :/
    Som många sagt så har även jag haft mycket problem med testlagrets tester.. jätte tråkigt att många får falska pos på dom.
    Försök hålla dig nån dag (du är väl bara på bim - 5 va?) och gå sen och köp ett "riktigt" test på apoteket :)

Håller tummarna!!
  • lilljenny
    Hoppanloppan skrev 2015-02-07 15:11:42 följande:
    Någon? Vågar man hoppas? Blir nytt test på måndag om inte tanten kommer i helgen :)
    när jag tagit detta test och inte varit gravid har det varit helt blankt, inte en tillstymmelse till ett streck eller spök streck. så jag tror du är gravid :)
  • lilljenny
    frestelsen skrev 2015-02-07 18:08:08 följande:

Asså ni med 141112 ring testlagret och få nya tester. Om ni får streck är de inte giltig! Det kan va plus men troligtvis inte.

jag ringde då jag fått falskt positivt på deras kassetter förra månaden, nu fick jag stickorna med 141112 gratis, och dom visar samma skit dom. jag skrev till dom i torsdags men har inte fått svar en.. dom borde stänga sitt företag för nu är jag riktigt  jävla less på deras tester
  • Hallonmaja
    osofin skrev 2015-02-07 18:07:53 följande:
    Ja. Fy vad besviken jag blir! Tack för feedback!
    Isabelle14 skrev 2015-02-07 16:51:38 följande:

spökatreck va?

Ser tyvärr ut som mina?
    Är också superbesviken. Eller...kastas mellan hopp och förtvivlan. Fått supersvaga streck några dagar men igår och idag svagt rosa men tydliga streck. Dock neg på cb digital. Vet inte vad jag ska tro?! Trodde cb ska visa minst lika tidigt som Testlagrets?
    Tycker det är SÅ dåligt om de visar rosa streck som inte stämmer! Snacka om att bli grundlurad så fall.... Blir ju såå känslomässigt jobbigt då man tror man kan lita på dem och blir superglad och är man inte alls gravid! Snacka om antiklimax.... Här är mitt från imorse:

• Hallonmaja
    frestelsen skrev 2015-02-07 18:59:12 följande:

Ja mitt fick ett tydligt streck med. Jag ska få nya. Så trist att med få hopp o sen är det inget. Så får man neg på ett annat test så är man inte gravid.

Har du bild på hur ditt streck såg ut? Vad tror du om mitt test här ovanför? Fick rosa streck och sen neg på cb digital.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester