• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • osofin
    lotta1980 skrev 2015-02-07 19:38:12 följande:

    Vill bara peppa er tjejer lite. Tidigare tre graviditeter har jag plussat en vecka innan Bim. Den här gången fick jag svaga streck nån dan före bim, negativt dan efter, svagt positivt på bim. . Slängde in en bild här där någon föreslog CB digitalt. Det visade inte gravid på bim och inte gravid på bim +1. Stickorna fortsatte att vara svaga, ingen stegring alls. Men jag var gravid. Idag i vecka 8 :)


    Tack för peppet. Man kan ju hoppas (även om jag inser att chansen är liten)
    frestelsen skrev 2015-02-07 19:46:05 följande:

    Ja ni som får streck på TL o sen neg på andra gör er själva en tjänst o sluta hoppas o analysera för ni är troligtvis inte gravida. Testlagret sa att de ska göra helt nya typer av tester nu.


    Det är verkligen sant. Önskar så att jag bara kunde släppa det. Men jag hoppas alltid liiiite iallafall. Jag kan inte rå för det tyvärr. Jag är hopplös på det viset :(
  • lotta1980

    N


    Hallonmaja skrev 2015-02-07 19:45:25 följande:

    Tack för pepp Hade du testlagrets stickor?


    Jag köpte stickor från billigatester.se. Gissar att det är samma som testlagrets. Storpack billiga teststickor. Det som var mest frustrerande var att det var positivt ena dan och negativt den andra.
  • lotta1980

    N


    Hallonmaja skrev 2015-02-07 19:45:25 följande:

    Tack för pepp Hade du testlagrets stickor?


    Jag köpte stickor från billigatester.se. Gissar att det är samma som testlagrets. Storpack billiga teststickor. Det som var mest frustrerande var att det var positivt ena dan och negativt den andra.
  • HJ0812

    Jag analyserar inte eftersom jag både fått temperatursänkning och mens men det är ändå irriterande. Många köper nog billiga tester just för att testa tidigt, oftast alldeles för tidigt, för att det är så härligt när man ser ett svagt, svagt litet streck som ger en hopp. Jag slösar oerhört eftersom jag testar både med Testlagret och Clearblue (vanliga och digitala) innan BIM. Jag har säkert ett litet testmissbruk, det stör ingen, men ger mig glädje.


    Alvin 081121 Asta 130730
  • corran
    Annie 871 skrev 2015-02-07 20:10:15 följande:

    ????


    Svårt att se när bilden är tagen på så långt håll.
    Ser även ut som färgrester mellan där strecken ska vara..
    Ta ett nytt tror jag!
  • jagmamma

    Ni som också fått svaga streck på testlagrets lot 141112, försvinner strecket vid genomlysning?

  • lilljenny
    jagmamma skrev 2015-02-07 20:39:14 följande:

    Ni som också fått svaga streck på testlagrets lot 141112, försvinner strecket vid genomlysning?


    nej, för mig blev det starkare då
  • osofin

    Samma här. Strecket syns bättre vid genomlysning....


    jagmamma skrev 2015-02-07 20:39:14 följande:

    Ni som också fått svaga streck på testlagrets lot 141112, försvinner strecket vid genomlysning?


  • lilljenny
    HJ0812 skrev 2015-02-07 19:26:13 följande:

    Samma LOT-nummer som ni pratar om. Jag såg ett svagt streck i verkligheten, tillräckligt för att få upp hoppet, men nu vet jag att det inte var något.


    tror detta är positivt ändå
    även fast måånga fått falskt positivt så får ju dom som är gravid positivt också :) . detta är mycket starkare en andra falska positiva
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester