• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • villbildafamilj

    Nu har jag det svart på vitt, JAG ÄR GRAVID!!! :D:D:D ÖVERLYCKLIG OCH SUPER CHOCKAD!!

    Här är även min stegring, fredag längst ner, sen lördag och längst upp är idag söndag! :D

  • maleipi

    Hej allihop, jag hade ägglossning för 14 dagar sedan i form av en glad gubbe på ett CB-test. Fick en liten blödning i torsdags, alltså 11 dagar efter ägglossning och köpte ett test på fredagen som jag fick ett extremt svagt streck på. Avvaktade tills idag och testade precis nu igen. Tycker att strecket är precis lika svagt, å andra sidan minns jag inte exakt hur starkt det var i fredags kväll.

    Öppnade upp testet och tog ett kort på remsan. Det är ett apoteket-test, och jag kontrollerade före så att det inte syntes någon skugga eller så på streckplatsen innan jag använde det. Sedan väntade jag. Efter 3 min började jag kunna se något och efter 5 minuter fick jag fram det superotydliga streck ni ser på bilden.

    Är alltså 14 dagar efter ägglossning. Haft mensvärk till och från sedan i torsdags och en liten blödning i torsdags men inget efter det. Borde haft mens igår enligt min app. Vad tror ni?

  • corran
    villbildafamilj skrev 2015-02-08 09:04:55 följande:

    Nu har jag det svart på vitt, JAG ÄR GRAVID!!! :D:D:D ÖVERLYCKLIG OCH SUPER CHOCKAD!!

    Här är även min stegring, fredag längst ner, sen lördag och längst upp är idag söndag! :D


    Grattis! :) Fin stegring!
  • corran
    maleipi skrev 2015-02-08 09:15:49 följande:

    Hej allihop, jag hade ägglossning för 14 dagar sedan i form av en glad gubbe på ett CB-test. Fick en liten blödning i torsdags, alltså 11 dagar efter ägglossning och köpte ett test på fredagen som jag fick ett extremt svagt streck på. Avvaktade tills idag och testade precis nu igen. Tycker att strecket är precis lika svagt, å andra sidan minns jag inte exakt hur starkt det var i fredags kväll.

    Öppnade upp testet och tog ett kort på remsan. Det är ett apoteket-test, och jag kontrollerade före så att det inte syntes någon skugga eller så på streckplatsen innan jag använde det. Sedan väntade jag. Efter 3 min började jag kunna se något och efter 5 minuter fick jag fram det superotydliga streck ni ser på bilden.

    Är alltså 14 dagar efter ägglossning. Haft mensvärk till och från sedan i torsdags och en liten blödning i torsdags men inget efter det. Borde haft mens igår enligt min app. Vad tror ni?


    Du är gravid, grattis :) 
  • osofin

    Det där ser positivt ut! Snart, om 2-3 dagar är strecket starkare. Grattis!!


    maleipi skrev 2015-02-08 09:15:49 följande:

    Hej allihop, jag hade ägglossning för 14 dagar sedan i form av en glad gubbe på ett CB-test. Fick en liten blödning i torsdags, alltså 11 dagar efter ägglossning och köpte ett test på fredagen som jag fick ett extremt svagt streck på. Avvaktade tills idag och testade precis nu igen. Tycker att strecket är precis lika svagt, å andra sidan minns jag inte exakt hur starkt det var i fredags kväll.

    Öppnade upp testet och tog ett kort på remsan. Det är ett apoteket-test, och jag kontrollerade före så att det inte syntes någon skugga eller så på streckplatsen innan jag använde det. Sedan väntade jag. Efter 3 min började jag kunna se något och efter 5 minuter fick jag fram det superotydliga streck ni ser på bilden.

    Är alltså 14 dagar efter ägglossning. Haft mensvärk till och från sedan i torsdags och en liten blödning i torsdags men inget efter det. Borde haft mens igår enligt min app. Vad tror ni?


    Undrar om någon annan hört att testlagrets kassetter skulle visa fel med? Det är ingen tvekan om att gårdagens var positivt. Nu när det torkat är det ännu tydligare. Och det är rosa. Men jag vågar inte tro på det.

    Stickan ger bara en svag aning om positivt och de är ju egentligen färdiga att kastas....
  • osofin

    Grattis!!!! Så roligt för dig!


    collansM skrev 2015-02-07 22:04:16 följande:

    Kunde inte hålla mig, JAG ÄR GRAVID!!! Så choklad och otroligt glad!! Det kan inte visa falskt va?


  • osofin

    Och grattis till dig med! Underbart!


    villbildafamilj skrev 2015-02-08 09:04:55 följande:

    Nu har jag det svart på vitt, JAG ÄR GRAVID!!! :D:D:D ÖVERLYCKLIG OCH SUPER CHOCKAD!!

    Här är även min stegring, fredag längst ner, sen lördag och längst upp är idag söndag! :D


  • maleipi
    osofin skrev 2015-02-08 09:24:52 följande:

    Det där ser positivt ut! Snart, om 2-3 dagar är strecket starkare. Grattis!!


    Undrar om någon annan hört att testlagrets kassetter skulle visa fel med? Det är ingen tvekan om att gårdagens var positivt. Nu när det torkat är det ännu tydligare. Och det är rosa. Men jag vågar inte tro på det.

    Stickan ger bara en svag aning om positivt och de är ju egentligen färdiga att kastas....
    Åh jag hoppas verkligen det. Så skumt bara att det inte var större skillnad mot i fredags, då jag dessutom testade på kvällsurin. men det kanske kan stegra långsammare hos vissa?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester