• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Aqq1
    HCS skrev 2015-03-16 21:08:57 följande:

    Kan någon kika på detta?
    Tog detta test i morse och hittade denna bild nu ikväll som är tagen efter ca 2 minuter. Testet ska tolkas inom 5 minuter, man kan se resultat efter 1 min(graviditetskollen)

    Jag och även maken tycker vi ser en ljus rosa linje.. Någon som kan trixa?


    Denna är ökad mättnad

    ökad mättnad och kontrast.


    Tycker mig se lite på den sista men är lite osäker :)
  • efg
    HCS skrev 2015-03-17 07:22:24 följande:
    efg skrev 2015-03-17 07:18:16 följande:

    Vad tror ni om detta? äl+10


    Ser svagt på alla era! smile1.gif

    Någon som ser nåt på mitt??


    Gus ja blev alldeles skakig nu.. Shit.. Tänk om det verkligen tagit sig denna gång??? När vågar man ta nästa test för att se om de blir starkare?

    Tack för att du svarade! Jag kan tyvärr inte se båt på ditt, ser lite utsmetat ut :/
  • Aqq1
    Lambda skrev 2015-03-17 07:27:40 följande:
    Då tror jag på något bra ;)
    Hoppas!! :) ingen som vet om cb kan visa senare? I och med att jag fått streck på alla andra tester. Jag har bim idag, men fick inte positivt äl test förrän 3/3 så tror den kan ha varit något sen(?)
  • Lambda
    lotie skrev 2015-03-17 07:28:42 följande:
    Vi tycker det är svagt rosa så vi hoppas. Blir lång väntan till imån:)
    Förstår känslan, och är det färg i strecket tyder det att det lutar åt det positiva hållet. Hoppas ni får ett tydligt svar och håller tummarna.
  • efg
    Lambda skrev 2015-03-17 07:24:37 följande:
    Vet inte om jag ser fel men skiftar det i rosa?
    Ja det tycker ja det ser ut som iaf! Testade trixa en gång och då blev de jätterosa också!
  • Lambda
    Aqq1 skrev 2015-03-17 07:31:37 följande:
    Hoppas!! :) ingen som vet om cb kan visa senare? I och med att jag fått streck på alla andra tester. Jag har bim idag, men fick inte positivt äl test förrän 3/3 så tror den kan ha varit något sen(?)
    Vanligt cb eller digitalt? Vanliga tror jag mäter 25 och digitala 50.
  • Lambda
    efg skrev 2015-03-17 07:32:58 följande:
    Ja det tycker ja det ser ut som iaf! Testade trixa en gång och då blev de jätterosa också!
    Rosa är bra! :)
  • Aqq1
    Lambda skrev 2015-03-17 07:34:20 följande:
    Vanligt cb eller digitalt? Vanliga tror jag mäter 25 och digitala 50.
    Digitalt, sånt som visar veckorna också. Fick mf för några månader sen och då fick jag gravid 1-2 på bim -1 men min äl kan ha vart tidigare då (testade inte med äl stickor) Min äl inträffade väl troligtvis 4-5/3 denna gången och då var jag bara på äl +11/12 igår. Men har ju ändå bim idag, svårt.
  • Lambda
    Aqq1 skrev 2015-03-17 07:39:08 följande:
    Digitalt, sånt som visar veckorna också. Fick mf för några månader sen och då fick jag gravid 1-2 på bim -1 men min äl kan ha vart tidigare då (testade inte med äl stickor) Min äl inträffade väl troligtvis 4-5/3 denna gången och då var jag bara på äl +11/12 igår. Men har ju ändå bim idag, svårt.
    Ditt test ser mycket lovande ut så förmodligen bara för tidigt med digitalt. Vänta ett par dagar så får du nog svaret du önskar. Googlar du kan du se att många får positivt på vanliga stickor men att det dröjer på digitala. Lugn och fin nu ;)
  • Jordgubbarmeglass


    Tagit två rfsutest.

    ena igår kväll (det understa)

    Och det andra idag på morgonen (Det översta )

    Vet inte alls när mensen ska komma.

    Då jag inte fått den sen en operation i början av februari.

    Vad ser ni?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester