• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Aqq1
    efg skrev 2015-03-18 06:38:27 följande:

    Fick ett svagt positivt test igår, blev nojig över att strecket inte skulle dykt upp inom tidsramen. Tog ett nytt idag och höll koll på tiden bättre, jag är väl inte dum va, visst är de positivt? Vill ha bekräftelse innan ja berättar för sambon! Tack på förhand!

    phpWiDCU155793.jpg


    Jag ser ganska tydligt
  • Sofiakb
    Aqq1 skrev 2015-03-18 05:53:11 följande:

    Tog detta testet igår samt att jag tagit flera svagt positiva från testlagret. idag tog jag ett från RFSU (testa tidigt) som är i princip blankt, kan se något svagt om jag lyser igenom Stickan. Hur ska jag tolka de? Ingen mens och bim +1.


    Köp ett digitalt! Eftersom du är förbi bim kan du ta det när som helst. Skulle säga att du är gravid av testet ovan, men kan ju va tidigt missfall om det var svagare idag, eller så hade du bara druckit/kissat mer, svårt att säga :/ Lycka till!
  • efg
    Aqq1 skrev 2015-03-18 06:42:55 följande:
    Jag ser ganska tydligt smile1.gif
    Tack så mycket! Alltid när ja sett folk som lägger upp bilder på positiva test som ändå är osäkra så brukar ja skratta och tänka att de är löjliga som inte vågar lita på sig själva. Men nu är jag där själv! Hahaha. Då återgår bara att berätta för sambon och hålla alla tummar och tår för att allt ska gå bra! <3
  • Aqq1
    Sofiakb skrev 2015-03-18 07:11:53 följande:
    Köp ett digitalt! Eftersom du är förbi bim kan du ta det när som helst. Skulle säga att du är gravid av testet ovan, men kan ju va tidigt missfall om det var svagare idag, eller så hade du bara druckit/kissat mer, svårt att säga :/ Lycka till!
    Tog ett digitalt i måndags som visade inte gravid men så visade Apotekets igår och testlagret visar svagt positivt. Dock tror jag att det är 13 eller 14 dagar sen äl idag men hade bim igår. Jätteförvirrande o förstår ingenting.
  • Jessica 338
    Skogisen skrev 2015-03-17 22:49:34 följande:
    Nidblödning kanske? Hoppas det går bra för dig!
    ja i dag blöder jag inget alls..slutade i gårkväll :) 
  • Skogisen
    Jessica 338 skrev 2015-03-18 09:04:10 följande:
    ja i dag blöder jag inget alls..slutade i gårkväll :) 
    Härligt! Bara o hålla tummarna nu då :)
  • lotie

    Jaaa:)

    Var svagt igen så var tvungen att testa med digitalt och efter 4 långa minuter stod det gravid:)

  • Kanelsnäckan

    Tycker mig se ett svagt streck på testet jag tog idag. Hur länge bör jag vänta innan jag tar ett nytt?

    Skulle fått min mens i förrigår.

  • HCS
    Kanelsnäckan skrev 2015-03-18 09:27:41 följande:

    Tycker mig se ett svagt streck på testet jag tog idag. Hur länge bör jag vänta innan jag tar ett nytt?

    Skulle fått min mens i förrigår.


    Ta ett nytt i morgon!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester