• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Amazinglife
    louisep87 skrev 2015-03-21 07:49:12 följande:
    Hur tänkte du nu? Det är inte stegring. Från det starkaste till det svagaste. Den 19 är det starkaste från och det svagaste från igår :-P
    Positivt äl test är även kallat stegring (eftersom det bara ökar till positivt under kort tid, alltså en hormon topp)..
  • isali
    Hoppanloppan skrev 2015-03-21 02:06:26 följande:

    Tycker inte något av testen ser positiva ut så ÄL kommer nog vilken dag som helst :)


    Men tack! Det svaret jag hoppades på. Hade blivit så sur om jag missat det, haha. Tyckte det var jättekonstigt men får fortsätta testa och hoppas att det dyker upp snart :)
  • Jennifer

    Visst är det ett positivt äl-test? Åh vad bitter jag blir!! Jag visste att det var något på g. Hade jättehala flytningar igår och idag men vi orkade inte mysa igår. Idag åkte mannen bort på svensexa och kommer hem imorgon efter lunch. Är det försent då? Vi myste för tre dagar sen också.

  • dagg03
    LHF skrev 2015-03-21 06:30:11 följande:

    Är det någon som ser nåt?

    Även om jag ser ett svagt streck så är jag inte vidare hoppfull då jag hade bruna lutinusflytningar i bindan när jag vaknade ( håller på med IVF) Vet att bilderna brukar vara ganska dåliga när man lägger ut dem här men jag gör ett försök.

    phpe5osAv95428.jpg


    Ser rätt tydligt! Det är ju många som blöder i början av graviditeten, hoppas att du är gravid iaf! Skulle nog tolka ditt test som positivt, men ta ett nytt test imorgon.
  • dagg03
    Jennifer skrev 2015-03-21 10:03:16 följande:

    Visst är det ett positivt äl-test? Åh vad bitter jag blir!! Jag visste att det var något på g. Hade jättehala flytningar igår och idag men vi orkade inte mysa igår. Idag åkte mannen bort på svensexa och kommer hem imorgon efter lunch. Är det försent då? Vi myste för tre dagar sen också. phpTjtXAM40642.jpg


    Ja det är väldigt positivt! Det är ju inte omöjligt att det tar sig ändå trots att det var 3 dagar sen! Kör imorgon också ;) Det är förmodligen inte försent imorgon!
  • SecretlyMe
    LHF skrev 2015-03-21 06:30:11 följande:

    Är det någon som ser nåt?

    Även om jag ser ett svagt streck så är jag inte vidare hoppfull då jag hade bruna lutinusflytningar i bindan när jag vaknade ( håller på med IVF) Vet att bilderna brukar vara ganska dåliga när man lägger ut dem här men jag gör ett försök.


    Jag ser :)
  • SecretlyMe
    flisan89 skrev 2015-03-21 06:08:38 följande:

    Godmorgon! Nån som ser nått på detta? :) bim+10. Får se va de blir för kvalle när jag laddar upp den :P


    Ser nåt väldigt svagt, hoppas!
  • LHF
    dagg03 skrev 2015-03-21 10:03:38 följande:
    Ser rätt tydligt! Det är ju många som blöder i början av graviditeten, hoppas att du är gravid iaf! Skulle nog tolka ditt test som positivt, men ta ett nytt test imorgon.
    Jo det är sant. Det var brunaktigt men det har inte kommit något mer än iaf. Jag hade en blödning i måndags kväll också, som var klarröd. Det var på pappret när jag torkade mig men inget mer efter det heller :/ Det här är så påfrestande!! Ska ta ett nytt test imorgon :)
  • SecretlyMe
    kaajsa82 skrev 2015-03-21 06:35:56 följande:

    Nu har jag testat igen på morgonen och i början syntes det ett väldigt svagt streck och när jag lätt det ligga i ca 20 min så syns det här. Är det bara ett spökstreck? 


    Jag ser, grattis! :)
  • SecretlyMe
    Sommarbus14 skrev 2015-03-21 07:18:03 följande:

    Är de sant?


    Det verkar så :D
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester