• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • SJLN
    Mamma till 5 underbara barn skrev 2015-04-11 07:49:36 följande:

    Tack! Gick inte att se texten på bilden så jag googlade fram den och läste istället. Jag litar självklart inte på att det är positivt när det står icke gravid, men jag tror att möjligheten finns. Det är även ett streck på andra stickan. Var jag inte gravid borde det väl inte vara några streck alls utöver kontrollstrecket? Jag vet inte när jag har bim, jag har inte haft någon mens efter senaste missfallet. :)

    Är det någon här som tagit cb digitalt och det inte funnits några streck alls inuti, utöver kontrollstrecket?


    Som jag fattar de är de alltid 3 streck på dom oavsett om man är gravid eller inte bara att styrkan varierar på färgen[/quote]

    Ja, jag får väl fortsätta med stickor istället då. De visar ett svagt rosa streck så det bör ju inte vara spök (det är ju rosa) men det stegrar inte verkar det som..
  • minafunderingar

    Tog ett till test nu med samma resultat som innan.

    Ont i tjej magen och svanken nu på morgonen. vågar jag tro att jag är gravid? Kanske bäst att testa med cb för att vara på säkra sidan. kollade kalendern just och såg att jag ska ha äl idag. Kan de påverkar ett gravtest?

  • tjockobbe
    minafunderingar skrev 2015-04-11 08:04:35 följande:

    Tog ett till test nu med samma resultat som innan.

    Ont i tjej magen och svanken nu på morgonen. vågar jag tro att jag är gravid? Kanske bäst att testa med cb för att vara på säkra sidan. kollade kalendern just och såg att jag ska ha äl idag. Kan de påverkar ett gravtest?


    Lägg ut en bild??
    Vera 130923 | Läs tinastandar.blogg.se
  • SJLN
    skogstjejen19 skrev 2015-04-11 07:57:51 följande:

    Såhär såg mina digitala ut å jag var inte gravid


    Tack! :) jag har letat efter bild på någons negativa uppbrutna cb, men ingen skriver hur det gått på riktigt utan bara vad testet visat ^^
  • Hoppanloppan
    minafunderingar skrev 2015-04-11 08:04:35 följande:

    Tog ett till test nu med samma resultat som innan.

    Ont i tjej magen och svanken nu på morgonen. vågar jag tro att jag är gravid? Kanske bäst att testa med cb för att vara på säkra sidan. kollade kalendern just och såg att jag ska ha äl idag. Kan de påverkar ett gravtest?


    Är du på bim + 14 ca idag ?
  • Mamma till 5 underbara barn
    SJLN skrev 2015-04-11 08:17:57 följande:
    Tack! :) jag har letat efter bild på någons negativa uppbrutna cb, men ingen skriver hur det gått på riktigt utan bara vad testet visat ^^
    Jag la upp bild och skrev hur de gick iaf
  • SJLN
    Mamma till 5 underbara barn skrev 2015-04-11 08:25:10 följande:

    Jag la upp bild och skrev hur de gick iaf


    Ja det gjorde du ^^ Jag menade att ingen som lagt upp bild på icke gravid test sen skrivit att de inte var gravida. Ditt negativa som sen blev positivt kunde ju ha varit ett för svagt positivt tänkte jag. :)
  • Skånetjej01
    SJLN skrev 2015-04-11 07:44:44 följande:

    [quote=75142590][quote-nick]Skånetjej01 skrev 2015-04-11 07:41:28 följande:[/quote-nick]


    Jättesvårt att säga något ändå. Men ge inte upp hoppet :)[/quote]Tack. Köpte några testa tidigt, är lite otålig. Har haft lite symptom o tycker att de va lite för tidiga för o va mens värk.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester