• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • SJLN
    myr skrev 2015-04-11 09:12:24 följande:

    Måste tipsa om gravidkollens teststickor de visade ett svagt svagt streck när jag var gravid på bim -6. Och ökade varandn dag sen. Jag har aldrig någonsin fått ens ens liten skugga innan när jag har testat på något gravtest.

    Tror inte man ska bryta upp test för att se...


    Nej det är klart man inte SKA bryta upp test och titta inuti, men det är ju helt klart spännande att se hur det ser ut ändå. Jag kör också på graviditetskollens stickor och har aldrig förut fått spökstreck på dem utan så fort det varit minsta lilla antydan till streck så har jag varit gravid. Men nu har de varit lika svagt streck i 5 dagar så jag funderar på om jag fått en dålig omgång av stickor som ger spök. Kanske skulle be sambon kissa på en ^^
  • HCS
    myr skrev 2015-04-11 09:12:24 följande:

    Måste tipsa om gravidkollens teststickor de visade ett svagt svagt streck när jag var gravid på bim -6. Och ökade varandn dag sen. Jag har aldrig någonsin fått ens ens liten skugga innan när jag har testat på något gravtest.

    Tror inte man ska bryta upp test för att se...


    Jag håller med dig! Fick också svaga från bim -6 som sedan ökade. Dock finns det nog vissa tester som inte håller måttet och ger spökstreck, men många gånger tror jag det finns hcg men ökar inte tillräckligt och det stöts ut med mensen ändå.
  • mammelie

    Mamma till 5 underbara: självklart kan ändå vara gravid men ha testat för tidigt. Jag menar bara att det alltid är streck på digitala så man ska inte tro att det visar fel liksom..

  • jaksu

    Tycker inte att det ökar speciellt mycket. Är det idé tro att ringa barnmorskan så får jag komma in. Tänkte nämligen eftersom jag har "hormonsjukdomar" så kanske jag är en låghormonare

  • jaksu
    minafunderingar skrev 2015-04-11 10:04:29 följande:

    Tror du de? ???? hoppas hoppas. Ska åka till apoteket nu och köpa cb digitala test. Någon mer som ser något?


    Jag ser ett fint rosa streck! Du är gravid :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester