• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Hoppanloppan
    isali skrev 2015-04-12 10:17:31 följande:

    Lite off topic nu! Men är det någon som är "låghormonare" här? När plussade ni?

    Gissar att jag kan vara det, är på BIM +8, och ingen mens. Neg på test, men ÄL ger lite svagare utslag!


    Mensen kan ibland hoppa över en månad. Jag trodde jag var gravid i april förra året men testen visade neg och mensen kom tre veckor senare
  • isali
    Hoppanloppan skrev 2015-04-12 11:00:22 följande:

    Mensen kan ibland hoppa över en månad. Jag trodde jag var gravid i april förra året men testen visade neg och mensen kom tre veckor senare


    Okej! Men kan man ha ägglossning trots utebliven mens? Jag har haft rejäl magsmärta. Så jag undrat bara vad det är.
  • jc78

    Okey, ska sluta o testa mer nu! ;)... Men d går knappt att fatta! Är så GLAD ... Trodde aldrig vi skulle lyckas!! Wow vilken känsla ... Grattis till er alla som oxå plussat ... Decemberbarn här oxå om allt går väl..

  • madelenedahliin

    Hej! Jag är nu 5 dagar över tiden för min mens och jag vill ha hjälp att läsa av mitt test, är det ett svagt streck där eller är det mina hjärnspöken som vill för mycket? 


    Syns sämre på bilderna än i verkligheten dock :/ 

  • madelenedahliin
    isali skrev 2015-04-12 11:05:26 följande:
    Okej! Men kan man ha ägglossning trots utebliven mens? Jag har haft rejäl magsmärta. Så jag undrat bara vad det är.
    Nej, inte enligt min BM som säger att:  får man ägglossning så får man alltid mens efter ca. 14 dagar .. i så fall kan det bli så att det är ägglossningen som uteblir 1 månad snarare än själva mensen :) 
  • madelenedahliin
    jc78 skrev 2015-04-12 11:12:10 följande:

    Okey, ska sluta o testa mer nu! ;)... Men d går knappt att fatta! Är så GLAD ... Trodde aldrig vi skulle lyckas!! Wow vilken känsla ... Grattis till er alla som oxå plussat ... Decemberbarn här oxå om allt går väl..


    Vilken lycka! Grattis!


    Längtar så jag spricker efter ett fint rosa streck på testen! :) 

  • 0901155184

    Jag måste bara berätta till er att jag testat plus idag, och tydlig det med! Tack alla för era svar och stödet som jag behövde så igår? jag vågar tro det, jag är gravid! Vi har "bara" försökt i 8mån men det har känts som en evighet. Ha det bra alla!


    Petra
  • Hoppanloppan
    madelenedahliin skrev 2015-04-12 11:20:00 följande:

    Hej! Jag är nu 5 dagar över tiden för min mens och jag vill ha hjälp att läsa av mitt test, är det ett svagt streck där eller är det mina hjärnspöken som vill för mycket? 


    Syns sämre på bilderna än i verkligheten dock :/ 


    Ser tyvärr inget:/
  • isali
    madelenedahliin skrev 2015-04-12 11:23:50 följande:
    Nej, inte enligt min BM som säger att:  får man ägglossning så får man alltid mens efter ca. 14 dagar .. i så fall kan det bli så att det är ägglossningen som uteblir 1 månad snarare än själva mensen :) 
    Men menscykeln kan ju ha blivit oregelbunden. Jag menar, jag har ju tagit ÄL tester och fått det positivt när jag hade beräknad ÄL. Desutom så har jag ju känt hugg i magen och liknande ÄL symptom :) Men det kanske ändå inte var ÄL? Haha. 

    Men nu får gärna mensen dyka upp! Att man dessutom ska behöva vänta på den ;) Är så less på tjejkroppen! Den verkar ju bara vilja gorma till det.
  • Hoppanloppan
    isali skrev 2015-04-12 11:49:56 följande:
    Men menscykeln kan ju ha blivit oregelbunden. Jag menar, jag har ju tagit ÄL tester och fått det positivt när jag hade beräknad ÄL. Desutom så har jag ju känt hugg i magen och liknande ÄL symptom :) Men det kanske ändå inte var ÄL? Haha. 

    Men nu får gärna mensen dyka upp! Att man dessutom ska behöva vänta på den ;) Är så less på tjejkroppen! Den verkar ju bara vilja gorma till det.
    Mensen kan också bli sen om man tänker mycket på att bli att bli gravid eller om man är stressad.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester