• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • HCS
    skogstjejen19 skrev 2015-04-15 11:26:50 följande:
    Jopp äl stegringen lär ha varit igår :) så ägget släpper nog idag/imorgon <3
    Tack! Hoppas mina äl stavar kommer med posten idag så ska jag testa under em. Har kikat på mina tester och jag verkar ha som mest lh utsöndring under em. Så borde synas på em hur det ligger till. Bara att fortsätta sexa och testa! :-P
  • liinaH

    Tacksam för hjälp tjejer.

    Vet inte riktigt nät jag har bim (men inom 2-3 dagar skulle jag tro) Men tog ett test i morse, såg inget först, efter 2 min tyckte jag att jag kunde se något litet men tror att det bara va inbillning så jag la ifrån mig det.

    Sen när jag kolla igen ( en halvtimme efter) alltså inte inom tiden så ser jag ett streck. Är detta ett spökstreck då? Vad har ni för erfarenhet av streck som syns efter tiden?

  • skogstjejen19
    HCS skrev 2015-04-15 11:31:14 följande:
    Tack! Hoppas mina äl stavar kommer med posten idag så ska jag testa under em. Har kikat på mina tester och jag verkar ha som mest lh utsöndring under em. Så borde synas på em hur det ligger till. Bara att fortsätta sexa och testa! :-P
    Mina ältester brukar alltid vara starkast mellan 16-20
  • HCS
    liinaH skrev 2015-04-15 11:31:26 följande:

    Tacksam för hjälp tjejer.

    Vet inte riktigt nät jag har bim (men inom 2-3 dagar skulle jag tro) Men tog ett test i morse, såg inget först, efter 2 min tyckte jag att jag kunde se något litet men tror att det bara va inbillning så jag la ifrån mig det.

    Sen när jag kolla igen ( en halvtimme efter) alltså inte inom tiden så ser jag ett streck. Är detta ett spökstreck då? Vad har ni för erfarenhet av streck som syns efter tiden?


    Syntes det efter 2 min och blev starkare skulle jag tro att det är något! Mina blev svaga inom tiden sist och starkare när tiden gått ut. Vet dock inte hur det är när dom är negativa.. Håller tummarna för dig! :)
  • HCS
    skogstjejen19 skrev 2015-04-15 11:33:33 följande:
    Mina ältester brukar alltid vara starkast mellan 16-20
    jag har kommit fram till att det ligger någonstans mellan 12-16 för mig. Fick relativt synligt vid lunch igår och starkare vid 15.30 så där någonstans då kanske :)
  • skogstjejen19
    liinaH skrev 2015-04-15 11:31:26 följande:

    Tacksam för hjälp tjejer.

    Vet inte riktigt nät jag har bim (men inom 2-3 dagar skulle jag tro) Men tog ett test i morse, såg inget först, efter 2 min tyckte jag att jag kunde se något litet men tror att det bara va inbillning så jag la ifrån mig det.

    Sen när jag kolla igen ( en halvtimme efter) alltså inte inom tiden så ser jag ett streck. Är detta ett spökstreck då? Vad har ni för erfarenhet av streck som syns efter tiden?

    phpjApw6J99594.jpg


    Ser alldeles för rosa ut för att vara spök.

    Ta ett nytt i morgon/övermorgon

    så borde det inte vara tveksamt :)
  • SJLN
    jaksu skrev 2015-04-15 09:00:50 följande:

    Jaså?? Så himla trist att det ska bli så! Jag har även tagit några CB, på de syns det starkare tycker jag, får se vad tiden har att avgöra. Så jobbigt att vänta bara :)  Hoppas du lyckas snart!!


    Jag håller framförallt tummarna för att jag får behålla det nästa gång
  • liinaH
    skogstjejen19 skrev 2015-04-15 11:36:40 följande:

    Ser alldeles för rosa ut för att vara spök.

    Ta ett nytt i morgon/övermorgon

    så borde det inte vara tveksamt :)


    Tack för snabbt svar. Men tror du att det kan va positivt fast jag såg strecket så långt tid efter ? :)
  • liinaH
    HCS skrev 2015-04-15 11:33:58 följande:

    Syntes det efter 2 min och blev starkare skulle jag tro att det är något! Mina blev svaga inom tiden sist och starkare när tiden gått ut. Vet dock inte hur det är när dom är negativa.. Håller tummarna för dig! :)


    Tack för svar! Ja men jag tror jag inbilla mig ett svagt svagt streck, men tydligen så blev det starkare medans tiden gick ut.. det kanske inte räknas då :/
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester