• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Zebrahäst

    Hej jag hoppar också in här. Är idag på bim +9. Har testat neg på 4 test under dessa dagarna. Tog detta i förmiddags, ett RFSU -test.

    Hoppas inte för mycket. Är mest less på att bara vänta.

  • Hoppanloppan
    Zebrahäst skrev 2015-04-20 17:43:48 följande:

    Hej jag hoppar också in här. Är idag på bim +9. Har testat neg på 4 test under dessa dagarna. Tog detta i förmiddags, ett RFSU -test.

    Hoppas inte för mycket. Är mest less på att bara vänta. phpKXOaEk09199.jpg


    Ser ett halvt streck men ser grått ut. Prova imorgon igen :)
  • MammasWilda
    Zebrahäst skrev 2015-04-20 17:43:48 följande:

    Hej jag hoppar också in här. Är idag på bim +9. Har testat neg på 4 test under dessa dagarna. Tog detta i förmiddags, ett RFSU -test.

    Hoppas inte för mycket. Är mest less på att bara vänta. phpKXOaEk09199.jpg


    Ser oxå ett halvt. Mixtrade med det o blev inget tydligare. Tveksam.
  • Zebrahäst
    Hoppanloppan skrev 2015-04-20 18:11:29 följande:
    Ser ett halvt streck men ser grått ut. Prova imorgon igen :)
    Tack för ditt svar. :) Ja jag tänkte det. Knäppa kropp..
  • Zebrahäst
    MammasWilda skrev 2015-04-20 18:20:31 följande:
    Ser oxå ett halvt. Mixtrade med det o blev inget tydligare. Tveksam.
    Ja jag med :/ börjar undra om det är ett sk. spöksteck (även om jag läst att det inte finns ngt sådant) eller färgrester? Har inte varit med om ngt liknande innan.
  • HCS
    HCS skrev 2015-04-20 10:12:32 följande:

    Behöver eran hjälp! 

    Fick tidigt mf den 1 april(v5+3) och testade blankt på både cb plus och äl test efter påskhelgen i några dagar. Till helgen 9-10 började äl testen ge utslag igen. En vecka senare har jag fick jag svagt plus på apotekhjärtats test. Även svagt men klart synlgit plus på cb. Idag fick jag detta på den andra apotek hjärtat-staven. Tydligare rosa och jag fick med det på alla bilder, det kom upp efter ca 1 minut.

    Inte kan väl hcg börja öka igen efter mf om det inte är ny graviditet?


    Någon mer med tankar om detta??
  • Sofiakb
    HCS skrev 2015-04-20 18:30:56 följande:

    Någon mer med tankar om detta??


    Jag tänker att kanske det du tyckte/trodde var blankt tidigare inte var det? Ifall urinen var extra utspädd då eller så? Att det alltså påvisar den förra graviditeten? Eller så är du typ världens tursammaste person som blev gravid efter typ 1 vecka igen :D Hoppas såklart på det senare ;) Vilken dag är du på nu isf?
  • isali

    Vad tror ni? Börjar tro att ÄL inte skedde då jag tror att det skedde. Ursäkta alla bilder, jag är bara så glad över att se tillstymmelse till streck. då min cykel vart lång! Och jag har haft massa värk i en månad nu. Hur pålitliga är RFSU testa tidigt?

    BIM +15

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester