• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • aurorasmamma
    Liam05 skrev 2015-05-09 15:35:03 följande:

    Vad tror ni? BIM + 2 men negativt på CB digitalt samma eftermiddag som detta togs o negativt i morse med morgonurinen på CB digital.


    Ser då ett svagt blått streck! Men digitala är inte lika känsliga så hade ja varit du så hade jag väntat två-tre dagar innan ha testa ett digitalt igen

    Eller ta ett likadant som inte är digitalt först så du ser ökningen!
  • Jamilia

    Menade inget illa, Secretly me, ville mest visa att tyvärr så kan testen lura en ibland! Jättetråkigt!!

  • Lollo1982
    GlitterLina skrev 2015-05-09 15:28:29 följande:
    Hej! Har tänkt på dig! Skönt att du lydde mitt råd å kolla dig. Skönt att det endast va en cysta men jobbigt om du blir opererad..

    Förstår att du vill ha ett barn först!

    Kram
    Känner sammtidigr att jag vill bli av med problemen. Har cystor som spricker ca 1 gång i månaden o de kan va de som gör att jag inte blir med barn...
  • SecretlyMe
    Jamilia skrev 2015-05-09 15:39:49 följande:

    Jag blev så ledsen när detta RFSU-test visa sig vara spök! Så tyvärr, det kan nog hända alla märken att det blir svaga test nån gång, trots att man inte är gravid! Testade igen dagen därpå, helt blankt!


    Risken finns att ägget inte fick ordentligt fäste och därmed släppte.. Det där testet är positivt i mina ögon (ditt alltså) och ser dessutom svagt rosa ut.
  • SecretlyMe
    Lollo1982 skrev 2015-05-09 16:06:51 följande:

    Känner sammtidigr att jag vill bli av med problemen. Har cystor som spricker ca 1 gång i månaden o de kan va de som gör att jag inte blir med barn...


    Jag misstänker oxå cystor, för min del. Var och varannan månad får jag extrema smärtor i höger äggstock specifikt och vissa månader extrem mensvärk första dagen som gör så ont att jag skriker, gråter och inte kan sitta upprätt..

    Så det är nog dags att ta sig i kragen och göra en undersökning. Jag har blivit undersökt innan för några år sedan men som vanligt blev jag nonchalerad och de sa att förmodligen hade en cysta spruckit men att det var jag som var överdriven eftersom att det inte syntes något på ultraljudet...
  • Jamilia
    SecretlyMe skrev 2015-05-09 16:36:30 följande:

    Risken finns att ägget inte fick ordentligt fäste och därmed släppte.. Det där testet är positivt i mina ögon (ditt alltså) och ser dessutom svagt rosa ut.


    Ja, kan ju tyvärr varit så oxå, blev jätteförvånad att det inte ökade i styrka! Det var så fint, ljust rosa streck, bilden är tagen när det torkat litegrann! Jaja, nu kör jag på nya tag denna månaden! Lycka till i dina bebis-försök förresten, har sett ditt namn här ett tag! har ni försökt ett tag? Vi har hållt på sen förra sommaren!
  • Aqq1

    Vad tror ni? Kvalitén blir sämre här i appen men hoppas de syns, det är svagt rosa och kom efter 5 mon. Men tycker teststrecket blev smalare efter tidens slut.

  • SecretlyMe
    Jamilia skrev 2015-05-09 16:43:11 följande:

    Ja, kan ju tyvärr varit så oxå, blev jätteförvånad att det inte ökade i styrka! Det var så fint, ljust rosa streck, bilden är tagen när det torkat litegrann! Jaja, nu kör jag på nya tag denna månaden! Lycka till i dina bebis-försök förresten, har sett ditt namn här ett tag! har ni försökt ett tag? Vi har hållt på sen förra sommaren!


    Det låter bra :) Tack! Vi har slutat försöka aktivt nu. 13 månaders aktiva försök men ungefär 6 år oskyddat och har inte blivit gravid. Tänkte söka hjälp efter sommaren möjligtvis men just nu har jag för högt bmi för att få hjälp.. Skulle behöva gå ner 10-15kg men just nu känns ingenting motiverande, har gått ner ganska djupt i en depression.
  • SecretlyMe
    Aqq1 skrev 2015-05-09 16:48:40 följande:

    Vad tror ni? Kvalitén blir sämre här i appen men hoppas de syns, det är svagt rosa och kom efter 5 mon. Men tycker teststrecket blev smalare efter tidens slut.


    Jag ser något svagt :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester