• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Jamilia
    SecretlyMe skrev 2015-05-09 16:53:26 följande:

    Det låter bra :) Tack! Vi har slutat försöka aktivt nu. 13 månaders aktiva försök men ungefär 6 år oskyddat och har inte blivit gravid. Tänkte söka hjälp efter sommaren möjligtvis men just nu har jag för högt bmi för att få hjälp.. Skulle behöva gå ner 10-15kg men just nu känns ingenting motiverande, har gått ner ganska djupt i en depression.


    Förstår att det känns tungt! Dock finns det ju många som till slut lyckas få barn, med hjälp på traven! Det ska man inte glömma! En kollega t mig är överviktig, försökte att få barn i många år! Hon hade åldern mot sig lite oxå, va 40 år. Vet inte exakt hur hela deras resa gick till, men iaf, till slut betalade de själva för IVF! Då lyckades hon bli gravid! Vet ej hur många IVF-försök de gjorde, men ändå, de lyckades! Tänkte jag kan nämna det iaf! Klen tröst i sammanhanget förstår jag dock! <3
  • Jamilia
    SecretlyMe skrev 2015-05-09 16:53:26 följande:

    Det låter bra :) Tack! Vi har slutat försöka aktivt nu. 13 månaders aktiva försök men ungefär 6 år oskyddat och har inte blivit gravid. Tänkte söka hjälp efter sommaren möjligtvis men just nu har jag för högt bmi för att få hjälp.. Skulle behöva gå ner 10-15kg men just nu känns ingenting motiverande, har gått ner ganska djupt i en depression.


    Läste på din profil att du är 24 år, ingen ålder ju!! Det är ju en positiv faktor absolut! Även om det känns hopplöst just nu, så har du ju många år på dig att reda ut om det behövs hjälp på traven!
  • Hoppanloppan
    Aqq1 skrev 2015-05-09 16:48:40 följande:

    Vad tror ni? Kvalitén blir sämre här i appen men hoppas de syns, det är svagt rosa och kom efter 5 mon. Men tycker teststrecket blev smalare efter tidens slut. phpSF7KMJ04230.jpg


    Ser svagt men ser inte vilken färg strecket har
  • FruGru
    Aqq1 skrev 2015-05-09 16:48:40 följande:

    Vad tror ni? Kvalitén blir sämre här i appen men hoppas de syns, det är svagt rosa och kom efter 5 mon. Men tycker teststrecket blev smalare efter tidens slut.


    Ser helt klart! Kommer säkert öka fint :)
  • Aqq1
    Hoppanloppan skrev 2015-05-09 17:20:32 följande:
    Ser svagt men ser inte vilken färg strecket har
    Det är ljust rosa tack för ditt svar
  • Aqq1
    SecretlyMe skrev 2015-05-09 16:53:49 följande:
    Jag ser något svagt :)
    Tack så mycket för ditt svar
  • SecretlyMe
    Jamilia skrev 2015-05-09 17:16:59 följande:

    Läste på din profil att du är 24 år, ingen ålder ju!! Det är ju en positiv faktor absolut! Även om det känns hopplöst just nu, så har du ju många år på dig att reda ut om det behövs hjälp på traven!


    Ja vi får se helst enkelt.. :) Tack för dina fina ord.
  • Jamilia
    SecretlyMe skrev 2015-05-09 18:05:59 följande:

    Ja vi får se helst enkelt.. :) Tack för dina fina ord.


    Jag tror absolut ni kommer lyckas, alldeles för tidigt i livet att ge upp!!! <3 Här finns ju "långkörar-trådarna" där folk försökt sen 2011 och lyckas bli gravida först nu 2015!! Man vet aldrig säkert, detta med graviditet är klurigt!!
  • lollip0p
    Aqq1 skrev 2015-05-09 16:48:40 följande:

    Vad tror ni? Kvalitén blir sämre här i appen men hoppas de syns, det är svagt rosa och kom efter 5 mon. Men tycker teststrecket blev smalare efter tidens slut.


    Ser precis ut som mitt första positiva test gjorde. Jag tog ett varje dag efter det och det ökade i styrka varje dag. Grattis! Solig
    Bröllop 2015 - Bebis 2016
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester