• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • FruGru
    teessii skrev 2015-05-16 13:15:06 följande:

    Bim +1

    Jag vetetusan.. tycker mig se något på det understa som jag tog idag. Men vågar inte hoppas..


    Jag ser! Rfsu ger så svaga pluss. Testa med annat märke
  • Mammatillsonvillhaettsyskon

    Knepig fråga men kan man se ett streck om man lyser lampan bakom ? När det är inom tiden... Syns svagt i olika vinklar när man set med blotta ögat. Gått tio min nu och inte jätte synligt... Men bakom ljus synligt redan från fem min... Känns hopplöst :( enligt appen ska jag Ha mens i morgon men kommer lite sent ibland så vet inte hur den räknar ...

  • Paap
    GlitterLina skrev 2015-05-16 13:29:45 följande:
    Men det kan väl inte visa sig redan? om jag hade ägglossning för bara några darsen?
    Tagit ett graviditetstest? Bara för säkerhetsskull liksom
  • gabspo
    GlitterLina skrev 2015-05-16 12:20:29 följande:

    Blir knäpp :( inne på 5 dagen me starka ägglossningstester! Varför?? phpd9kyVD52365.jpg


    Det kan vara så att hormonhöjning inför ägglossning skett men att inte ägget släppt ännu bara :) Jag har oregelbundna cykler och min gyn sa att jag skulle låta bli äl-test just för att hormonet kan öka men sedan kan det ta flera dagar innan ägget släpper... Måste inte vara så för dig, men det skulle kunna vara så. Har du oregelbundna cykler?
  • GlitterLina
    gabspo skrev 2015-05-16 14:42:53 följande:
    Det kan vara så att hormonhöjning inför ägglossning skett men att inte ägget släppt ännu bara :) Jag har oregelbundna cykler och min gyn sa att jag skulle låta bli äl-test just för att hormonet kan öka men sedan kan det ta flera dagar innan ägget släpper... Måste inte vara så för dig, men det skulle kunna vara så. Har du oregelbundna cykler?
    Men varför har ägget svårt å släppa? Har ju både haft älflytningar & älsmärtor. Men för tre dar sen ingen värk men istället ömma bröstvårtor..

    Jag har just nu rätt så jämna cyklar nu när jag ätit pergotime.

    Om inte ägget släpper blir msn ju inte gravid :( :(

    Snyft
  • Söndag
    Music4life skrev 2015-05-16 11:05:05 följande:

    Hej! Vill sååååå GÄRNA ha en liten bebis!! Man blir ju knäpp på sig själv och hökögonen man har utvecklat är inte nådiga Hahaha vad tror ni? Jag tycker mig se ett väldigt svagt streck....

    phpNj9xab28395.jpg


    Jag ser också :)
  • gabspo
    GlitterLina skrev 2015-05-16 14:50:47 följande:
    Men varför har ägget svårt å släppa? Har ju både haft älflytningar & älsmärtor. Men för tre dar sen ingen värk men istället ömma bröstvårtor..

    Jag har just nu rätt så jämna cyklar nu när jag ätit pergotime.

    Om inte ägget släpper blir msn ju inte gravid :( :(

    Snyft
    Ingen aning faktiskt, det var iaf den förklaringen jag fick av min gyn när jag var där pga oregelbundna cykler. Behöver som sagt inte vara samma för dig, men tänkte att det kunde vara en förklaring till varför du får positiva äl-test flera dagar i rad :)

    Hur funkar det med pergotime? Det ska väl hjälpa till att ge just ägglossning?
  • Söndag
    Music4life skrev 2015-05-16 11:05:05 följande:

    Hej! Vill sååååå GÄRNA ha en liten bebis!! Man blir ju knäpp på sig själv och hökögonen man har utvecklat är inte nådiga Hahaha vad tror ni? Jag tycker mig se ett väldigt svagt streck....

    phpNj9xab28395.jpg


    Jag ser också :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester