• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Aqq1
    Mammatillsonvillhaettsyskon skrev 2015-05-16 13:40:47 följande:

    Knepig fråga men kan man se ett streck om man lyser lampan bakom ? När det är inom tiden... Syns svagt i olika vinklar när man set med blotta ögat. Gått tio min nu och inte jätte synligt... Men bakom ljus synligt redan från fem min... Känns hopplöst :( enligt appen ska jag Ha mens i morgon men kommer lite sent ibland så vet inte hur den räknar ...


    De ggr jag vart gravid har det synts starkare med lampa bakom, både denna månaden och två ggr tidigare i år.
  • Aqq1
    teessii skrev 2015-05-16 13:15:06 följande:

    Bim +1

    Jag vetetusan.. tycker mig se något på det understa som jag tog idag. Men vågar inte hoppas.. phpFxaOxL71250.jpg


    Jag ser på de understa
  • Mammatillsonvillhaettsyskon
    GlitterLina skrev 2015-05-16 14:50:47 följande:
    Men varför har ägget svårt å släppa? Har ju både haft älflytningar & älsmärtor. Men för tre dar sen ingen värk men istället ömma bröstvårtor..

    Jag har just nu rätt så jämna cyklar nu när jag ätit pergotime.

    Om inte ägget släpper blir msn ju inte gravid :( :(

    Snyft
    Peregotime kan ge starka utslag på äl test.
  • Mammatillsonvillhaettsyskon
    Aqq1 skrev 2015-05-16 15:32:18 följande:
    De ggr jag vart gravid har det synts starkare med lampa bakom, både denna månaden och två ggr tidigare i år.
    Hmm... Känns som jag skulle haft starkare streck nu när mensen ska närma sig. Antingen i morgon och fram till tisdag/onsdag ska den komma.. Har du varit gravid när de synts klart bakom lampa men inte så jätte utan lampa?
  • teessii

    Jag åkte till Apoteket och köpte ett annat test och trodde knappt att det var sant! Sitter i glädjetårar här nu :)

  • Aqq1
    Mammatillsonvillhaettsyskon skrev 2015-05-16 15:37:58 följande:
    Hmm... Känns som jag skulle haft starkare streck nu när mensen ska närma sig. Antingen i morgon och fram till tisdag/onsdag ska den komma.. Har du varit gravid när de synts klart bakom lampa men inte så jätte utan lampa?
    Japp det stämmer. Tvingade till o med sambon o kissa på en o lös igenom hans och där syntes inget streck haha. Sedan har strecken synts ganska tydligt två dagar senare utan lampa. Mina har vart från testlagret.
  • Aqq1
    Mammatillsonvillhaettsyskon skrev 2015-05-16 15:37:58 följande:
    Hmm... Känns som jag skulle haft starkare streck nu när mensen ska närma sig. Antingen i morgon och fram till tisdag/onsdag ska den komma.. Har du varit gravid när de synts klart bakom lampa men inte så jätte utan lampa?
    Ska den kanske inte komma förrän tisdag/ onsdag är det ju inte konstigt det inte syns ännu. Här är en bild på min test översta från bim -3 innan dess var de blanka sen ett varje dag. Översta syntes knappt alls utan lampa. Men kan ju inte lova att det är så i ditt fall egentligen ska man väl inte lys igenom.
  • SecretlyMe

    Av egen erfarenhet har jag sett streck med lampa bakom på alla mina rfsu-tester :/ Och jag har kört med enbart rfsu i någon månad nu.

  • GlitterLina
    Mammatillsonvillhaettsyskon skrev 2015-05-16 15:36:01 följande:
    Peregotime kan ge starka utslag på äl test.
    A oki.. Men ger de fortsatt utslag fast äl ägget släppt?
  • GlitterLina
    gabspo skrev 2015-05-16 14:54:32 följande:
    Ingen aning faktiskt, det var iaf den förklaringen jag fick av min gyn när jag var där pga oregelbundna cykler. Behöver som sagt inte vara samma för dig, men tänkte att det kunde vara en förklaring till varför du får positiva äl-test flera dagar i rad :)

    Hur funkar det med pergotime? Det ska väl hjälpa till att ge just ägglossning?
    Jo sen jag börja me pergotime märker jag ju tydligt av äl me både smärtor å flytning..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester