• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Ejjami


    Griper jag efter halmstrån? Jag kan inte luta på mig själv längre för jag vill ju att det ska va två sträck. Ca ÄL+11(är inte riktigt säker)
  • Ejjami
    Ejjami skrev 2018-05-02 08:58:56 följande:

    Griper jag efter halmstrån? Jag kan inte luta på mig själv längre för jag vill ju att det ska va två sträck. Ca ÄL+11(är inte riktigt säker)


    *lita på mig själv
  • Virvlande89
    Charlieellerså skrev 2018-05-02 07:57:34 följande:

    Spännande. Då hoppas jag ni får det svart på vitt nu i dag : )


    Jooosen skrev 2018-05-01 22:51:25 följande:

    Åh detta ger en hopp som oxå försökt länge :)


    Kan väl inte förneka det längre nu. :D hoppas att ni får ett plus snart också Jooosen!

  • Banuni
    Intenuintesåhär skrev 2018-05-02 08:51:46 följande:

    Hej.

    Vid denna graviditet så hade inte jag heller graviditetstest hemma och jag var så nyfiken så jag gjorde som du och testade med en äl-sticka. Tyvärr så har jag tagit bort bilderna från telefonen men mitt test såg ut som ditt. Det var en dag innan mens.

    Mitt streck var till och med starkare än på äl. Jag läste en del om att även mens kan framkalla starka streck men jag blev tvärsäker när jag såg strecket på mitt äl-test.

    Testa med ett graviditetstest nu i dagarna så tror jag nog att det ska bli positivt.

    Håller tummarna för din skull!


    Åååå! Jag har bara ordentlig mensvärk så det känns som att mensen kommer vilken sekund som helst. Ska ta test ikväll eller imorgon. Vågar nästan inte.... minns du om du hade mensvärk på BIM den gången?
  • Intenuintesåhär
    Banuni skrev 2018-05-02 09:55:01 följande:

    Åååå! Jag har bara ordentlig mensvärk så det känns som att mensen kommer vilken sekund som helst. Ska ta test ikväll eller imorgon. Vågar nästan inte.... minns du om du hade mensvärk på BIM den gången?


    Njä, jag tyckte det stack i magen en hel del. Vid förra graviditeten hade jag mensvärk på BIM som höll i sig lite av och till. Hoppas att du får ett plus! Det är så svårt att vänta med att testa. Man vill bara köpa eller test som finns och göra dem på samma gång!

    Skriv när du har gjort ett test. Lycka till!
  • Banuni

    HJÄLP!

    SPÖKSTRECK ELLER + !?

    Är på BIM+2, ÄL+16. Vad tror ni????

    Har enooorrrm mensvärk och super svullna bröst men jag vågar inte tro på annat än mens.

    Tog ett ÄL test igår då jag inte hade några gravtest och trststrecket blev mycket starkare än ko trollstrecket.

    Fotot är ett GRAV test från apotekets egna ?testa tidigt?.

    Min teori är att det är negativt med tanke på att de BÖR vara mycket starke eftersom jag är på BIM+2! :(

    Help!!

  • Banuni
    Enmsik skrev 2018-05-02 06:48:35 följande:

    Tidigt test men är det det kända spökstrecket eller är det ett riktigt. Ser det blått eller grått ut tycker ni?.. :)


    Jag tycker att det ser blått ut!!
  • stragge
    Banuni skrev 2018-05-02 11:56:46 följande:

    HJÄLP!

    SPÖKSTRECK ELLER + !?

    Är på BIM+2, ÄL+16. Vad tror ni????

    Har enooorrrm mensvärk och super svullna bröst men jag vågar inte tro på annat än mens.

    Tog ett ÄL test igår då jag inte hade några gravtest och trststrecket blev mycket starkare än ko trollstrecket.

    Fotot är ett GRAV test från apotekets egna ?testa tidigt?.

    Min teori är att det är negativt med tanke på att de BÖR vara mycket starke eftersom jag är på BIM+2! :(

    Help!!


    Du ser ut att va gravid minsann Skrattande Jag hade hemsk "mensvärk" till vecka 9 ungefär. och kan fortfarande ha det nu ibland i v 12. Du kanske hade ägglossning senare och därför det inte syns så starkt ? Stort grattis Hjärta
  • Banuni
    stragge skrev 2018-05-02 12:07:56 följande:

    Du ser ut att va gravid minsann Jag hade hemsk "mensvärk" till vecka 9 ungefär. och kan fortfarande ha det nu ibland i v 12. Du kanske hade ägglossning senare och därför det inte syns så starkt ? Stort grattis


    Jag hade ÄL den 16e.... testade då. Så egentligen är det lite märkligt att det är svagt, på BIM +2. Ellerhur? :(
  • Abbe123

    Jaha, vad tror ni om detta? Skymtar något svagt i verkligheten som givetvis är ännu svagare på bild . . . Oklart vilken dag men troligtvis bim -3 - -5

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester