• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Jagerika
    ung92 skrev 2018-08-07 10:21:03 följande:

    Har jätte oregelbunden mens, tog detta idag. Är det svagt plus? Ser nån på översta ?


    Jag ser ett väldigt svagt streck på översta testet!
    Emlas89 skrev 2018-08-07 11:44:06 följande:

    Är det positivt eller negativt?


    Ser ett svagt streck där också!
  • filuren87
    tthea skrev 2018-08-07 09:18:41 följande:

    Hej,

    Räknas detta som ett svagt plus? Min mens var beräknad igår men kom aldrig. Valde att göra ett test idag där det visar resultatet på bild. Är såå glad men samtidigt orolig. Ska köpa CB och testa om några dagar.

    Vad tror ni?


    Starkt plus ju, skulle garanterat visa gravid på digitalt om du testa idag! Stort grattis!:) 
  • EnBlivandeWestring
    ung92 skrev 2018-08-07 15:42:24 följande:
    Hur många dagar ska man vänta att testa?? Är.på dag 24.
    Det beror på när du hade ägglossning eller hur lång din cykel är. Vet du vilken dag du ska få mens om du inte är gravid?
    Kärlek till er
  • ung92
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-07 16:42:23 följande:

    Det beror på när du hade ägglossning eller hur lång din cykel är. Vet du vilken dag du ska få mens om du inte är gravid?


    Har ingen koll alls när jag ska ha mens då den är oregelbunden. Inte heller ägglossning. Det enda jag kände var att jag hade precis som ägglossnings känningar 2 dagar efter mens :/
  • EnBlivandeWestring
    ung92 skrev 2018-08-07 17:46:51 följande:
    Har ingen koll alls när jag ska ha mens då den är oregelbunden. Inte heller ägglossning. Det enda jag kände var att jag hade precis som ägglossnings känningar 2 dagar efter mens :/
    Det är dock superovanligt att ha äl så tidigt i cykeln. När hade du senaste menses första dag?
    Kärlek till er
  • ung92
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-07 18:02:00 följande:

    Det är dock superovanligt att ha äl så tidigt i cykeln. När hade du senaste menses första dag?


    Nä jag vet, käsnner tydligt när jag har äl och brukar oftast ha rätt. Men detta var fruktansvärt tidigt :/ har bara haft sex 2 ggr oskyddat så de blir roligt. Dagen efter mens och 3 dagar efter mens. Få se om menssn kmr..har alsrig haft spökstreck på rfsu :/
  • ung92
    ung92 skrev 2018-08-07 19:57:03 följande:

    Nä jag vet, käsnner tydligt när jag har äl och brukar oftast ha rätt. Men detta var fruktansvärt tidigt :/ har bara haft sex 2 ggr oskyddat så de blir roligt. Dagen efter mens och 3 dagar efter mens. Få se om menssn kmr..har alsrig haft spökstreck på rfsu :/


    Oj glömdd svara:) mensens första dag är 14 juli.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester