• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • EmmaAF
    Lunne skrev 2018-10-31 12:46:17 följande:

    Spökstreck eller ej? Vi har tid för att börja utredning i nästa vecka då jag fått konstaterat PCOS och läkaren inte trodde att jag kan bli gravid utan hjälp, så det borde vara ett spökstreck. Dock har jag aldrig fått ett sånt tidigare, så börjar ändå undra. Men inbillar jag mig bara tro? Har BIM idag enligt en app, men mensen har inte direkt varit regelbunden sen jag slutade med p-piller så det vore inte anmärkningsvärt om den dök upp om en vecka...


    Jag fick också diagnosen pco nyss och skulle börja medicinera för att få mens och äl då jag inte verkar ha någon själv..

    Dagen innan jag skulle hämta ut medicinen tog jag ett gravtest, och visst fasen hade jag haft egen äl för gravid är jag

    Ditt test skulle jag säga är positivt
  • Lunne
    EmmaAF skrev 2018-10-31 17:29:08 följande:
    Jag fick också diagnosen pco nyss och skulle börja medicinera för att få mens och äl då jag inte verkar ha någon själv..

    Dagen innan jag skulle hämta ut medicinen tog jag ett gravtest, och visst fasen hade jag haft egen äl för gravid är jag

    Ditt test skulle jag säga är positivt
    Tack! Och kul att höra att det var samma sak för dig :) Är det nyss för dig också?
  • Lunne
    carolol skrev 2018-10-31 12:52:59 följande:
    Ser klart positivt ut! Köp ett digitalt :)
    Tack! Vågar inte gå och handla på apoteket ifall nån ser mig och beställa online tar ju några dagar, så ser nog först om det blir tydligare streck på ett likadant direkt på morgonen imorgon :) 
  • Lunne
    Nathalie86 skrev 2018-10-31 12:52:20 följande:
    Strecket syns tydligt, är även lika brett som de andra! Ja skulle säga att de är positivt! Åk till din barnmorska och be henne ta ett också!
    Tack! Jag har inget att jämföra med förutom helt klart inget streck så kul att höra att ni här verkar tycka att det är positivt :) Kan man gå till barnmorka bara för att ta test? Vad säger man i så fall om man ska boka tid?
  • Evi82
    Lunne skrev 2018-10-31 17:51:43 följande:

    Tack! Jag har inget att jämföra med förutom helt klart inget streck så kul att höra att ni här verkar tycka att det är positivt :) Kan man gå till barnmorka bara för att ta test? Vad säger man i så fall om man ska boka tid?


    Det kostar 110kr att ta ett gravi test hos barnmorskan, billigare o köpa själv från apoteket. Cbs digita är jättebra och säker kostar ungefär 89kr.

    Lycka till
  • Evi82
    Evi82 skrev 2018-10-31 18:03:54 följande:

    Det kostar 110kr att ta ett gravi test hos barnmorskan, billigare o köpa själv från apoteket. Cbs digitala är jättebra och säker kostar ungefär 89kr.

    Lycka till


  • EmmaAF
    Lunne skrev 2018-10-31 17:47:42 följande:

    Tack! Och kul att höra att det var samma sak för dig :) Är det nyss för dig också?




    Ja jag fick diagnosen för 4 veckor sedan och skulle börja med medicinen i förra veckan men som sagt, fick ett plus istället hihi
  • Nathalie86
    Evi82 skrev 2018-10-31 18:03:54 följande:

    Det kostar 110kr att ta ett gravi test hos barnmorskan, billigare o köpa själv från apoteket. Cbs digita är jättebra och säker kostar ungefär 89kr.

    Lycka till


    Jaha, de visste ja inte:)
  • Nathalie86
    Babybaby1987 skrev 2018-10-31 13:48:54 följande:

    Dagens test.

    Verkar vara spök på alla rfsu. Annars borde det blivit starkare. Ska testa med babyplan senare. Eller vad tror ni?


    Vilken dag är du på? Blir dom inte starkare så är de bara spökstreck ! Tycker de blir de ofta med deras tester! Har fått de många gånger och sen blivit så besviken! Prova restlagrets igår bara för att jämföra! Syntes inget annat än 1 streck!
  • Nathalie86
    Babybaby1987 skrev 2018-10-31 13:48:54 följande:

    Dagens test.

    Verkar vara spök på alla rfsu. Annars borde det blivit starkare. Ska testa med babyplan senare. Eller vad tror ni?


    Vilken dag är du på? Blir dom inte starkare så är de bara spökstreck ! Tycker de blir de ofta med deras tester! Har fått de många gånger och sen blivit så besviken! Prova restlagrets igår bara för att jämföra! Syntes inget annat än 1 streck!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester