• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • KisseC
    lilagrodautanben skrev 2018-11-12 17:00:48 följande:

    Funderar på om hormoner (crinone av gyn, förs upp mellan benen efter äl för att minska risken för MF) kan påverka testerna? Blir aldrig starkare :( ingen mens och inget klart test.. träffa fertläkaren imorgon..


    Alla dinatest skulle jag tolkat som definitvt positva! Men det borde ju absolut blivit starkare under den långa tiden om allt är som det ska. Med risk att vara neg/depp så kan jag tänka mig att det är avstannad graviditet som kroppen inte fattat än :/ finns ju ingen annan förklaring när du testat pos på så mångs test och olika märken?

    Lycka till hos gyn imorgon!
  • lilagrodautanben

    Ja jag har slutat hoppas iaf för att inte bli besviken. Hoppas få svar på kliniken imorgon, är en privat och vi fick hjälp med storebror så hoppas han är lika kunnig nu!

    Blir bara så less, antingen är man ju gravid eller så är man det inte, jäkla kropp att inte fatta om det är så..

    Tack för lycka till!!


    KisseC skrev 2018-11-12 17:42:46 följande:

    Alla dinatest skulle jag tolkat som definitvt positva! Men det borde ju absolut blivit starkare under den långa tiden om allt är som det ska. Med risk att vara neg/depp så kan jag tänka mig att det är avstannad graviditet som kroppen inte fattat än :/ finns ju ingen annan förklaring när du testat pos på så mångs test och olika märken?

    Lycka till hos gyn imorgon!


  • ung92
    Ememson skrev 2018-11-12 16:21:12 följande:

    @ung92 ok, visade sig ditt vara negativt resultat?


    Ja tyvärr, många gånger. Här haft svagt i början med dom andra två så det är jätte svårt det där! Det enda jag vet är att det blev starkare inom loppet av en vecka. Fet gjorde inte sk spökstrecken fast dom kom rätt så snabbt. Annars att jag var gravid men det fäste som aldrig.
  • lilagrodautanben

    Hörni.. kanske utanför ämnet men måste fråga.. svamp? Måste man ha kesoflyt då? Jag har såååå ont men har precis avslutat antibiotika så trodde det va det. Dock hade vi sex igår trots smärta men med glid funkade det.. men idag är min makes snopp illröd. Precis som min snippa.. är det svamp eller va kan det vara? Alltid fått svamp som nygravid men det bränner otroligt nu! Spec på klitoris och runt

  • MammaPolly
    lilagrodautanben skrev 2018-11-12 20:02:34 följande:

    Hörni.. kanske utanför ämnet men måste fråga.. svamp? Måste man ha kesoflyt då? Jag har såååå ont men har precis avslutat antibiotika så trodde det va det. Dock hade vi sex igår trots smärta men med glid funkade det.. men idag är min makes snopp illröd. Precis som min snippa.. är det svamp eller va kan det vara? Alltid fått svamp som nygravid men det bränner otroligt nu! Spec på klitoris och runt


    Jag har haft svamp 2 gånger och först kom svedan, svullnaden och klådan... första gången fick jag efter ganska många dagar kesoaktiga flytningar men andra gången han jag antagligen börja behandla innan.

    Kontakta gyn
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester