• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • EmmaAF
    JMCH skrev 2018-11-20 07:55:13 följande:

    Här kommer en till med bättre ljus. Ingen av bilderna är redigerade.


    Det Tolkar jag som positivt
  • ung92
    lilagrodautanben skrev 2018-11-20 09:47:24 följande:

    Ser ni nåt? Bim-4 eller tre.. ser irl.


    Har dom kollar så du inte har utomhavandeskap? Eller gjort cellprov? Jag får också såna streck och vet inte varför. Speciellt på rfsu :)
  • lilagrodautanben

    Va hos fertläkaren den 11:e och hade inte äl då och ingen gravidit som syntes, bara en svart säck men han sa att jag kunde va i vecka 3 eller fyra så då syntes inget. Skulle höra av min om mensen kom.. behandlar med hormoner så funderar på om dom spökar..


    ung92 skrev 2018-11-20 10:30:46 följande:

    Har dom kollar så du inte har utomhavandeskap? Eller gjort cellprov? Jag får också såna streck och vet inte varför. Speciellt på rfsu :)


  • neaaaak
    lilagrodautanben skrev 2018-11-20 09:47:24 följande:

    Ser ni nåt? Bim-4 eller tre.. ser irl.


    Inte för att vara otrevlig på något vis men snälla för din kropp och knopps skull sluta testa hela tiden. Jag vet att det är så himla svårt då vi försökte i 3 år innan första blev till. Men det första sin ferillitets läkare borde sagt åt dig var att sluta testa! Det är snarare större risk att du inte blir gravid pga av att du är för stressad av dina tester än att du får ett plus!

    Alternativ 1- använd dig av 1 test den dagen du tidigast ska ha mens. Och jag skulle då rekommendera att du köper ett med vecko indikator så får du svart på vitt direkt! Acceptera och gå vidare.

    Alternativ 2- ljug . Åk in till gyn akuten säg att du har sinnessjukt ont i magen långt ner och på en specifik sida och att du fått plus hemma! Vilket innebär att dom MÅSTE kolla med ett vul samt ta hgc för att utesluta utomkvedshavandeskap.

    Sen släpp det.

    Att ta 10 test om dagen och sen redigera dom i mängder kommer inte göra någon skillnad mot att ta 1.
  • lilagrodautanben

    Såg ingen aktivitet på vul den 11:e så antar det är omöjligt nu också då han trodde jag kinde va i vecka tre eller fyra pga en svart cirkel..


    neaaaak skrev 2018-11-20 10:55:54 följande:

    Inte för att vara otrevlig på något vis men snälla för din kropp och knopps skull sluta testa hela tiden. Jag vet att det är så himla svårt då vi försökte i 3 år innan första blev till. Men det första sin ferillitets läkare borde sagt åt dig var att sluta testa! Det är snarare större risk att du inte blir gravid pga av att du är för stressad av dina tester än att du får ett plus!

    Alternativ 1- använd dig av 1 test den dagen du tidigast ska ha mens. Och jag skulle då rekommendera att du köper ett med vecko indikator så får du svart på vitt direkt! Acceptera och gå vidare.

    Alternativ 2- ljug . Åk in till gyn akuten säg att du har sinnessjukt ont i magen långt ner och på en specifik sida och att du fått plus hemma! Vilket innebär att dom MÅSTE kolla med ett vul samt ta hgc för att utesluta utomkvedshavandeskap.

    Sen släpp det.

    Att ta 10 test om dagen och sen redigera dom i mängder kommer inte göra någon skillnad mot att ta 1.


  • Bobno1
    lilagrodautanben skrev 2018-11-20 11:14:30 följande:

    Såg ingen aktivitet på vul den 11:e så antar det är omöjligt nu också då han trodde jag kinde va i vecka tre eller fyra pga en svart cirkel..


    Inte för att du verkar lyssna på någon som inte ser streck på alla dina test, men var du i v3-4 den 11:e så bör det bli positivt på digitalt med veckoindikator om du tar nu.
  • emizz
    emizz skrev 2018-11-20 08:08:20 följande:

    Någon som har erfarenhet av gravidkollen testa tidigt? Osäker på om detta är spök eller svagt plus...aldrig använt de förut.


    Ingen som har haft liknande??
    #pojke - 09# #flicka -11# #pojke sept -18#
  • lilagrodautanben

    Jag lyssnar men jag lyssnar mer på min fertläkare. Denna tråd är ju till för agg analysera. Är på bim-3 och beställt digitalt


    Bobno1 skrev 2018-11-20 13:00:46 följande:

    Inte för att du verkar lyssna på någon som inte ser streck på alla dina test, men var du i v3-4 den 11:e så bör det bli positivt på digitalt med veckoindikator om du tar nu.


Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester