• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • lillyarn

    Rfsu visade likadant,svagt plus och tog vanliga CB men det na helt negativ och bim +1 idag

    Ända symptomet är ömma bröstvårtor

  • Nathiis
    lillyarn skrev 2019-03-28 10:06:43 följande:

    Rfsu visade likadant,svagt plus och tog vanliga CB men det na helt negativ och bim +1 idag

    Ända symptomet är ömma bröstvårtor


    Ser ingenting detta .. Ser blankt ut tyvärr!
  • Soligtochfint

    Hej, för en vecka sen gjorde jag ett svagt positivt gravtest, RFSU TESTA TIDIGT

    Bild nedan



    Gjorde sedan ett dagen efter som visade svagare. Har sedan gjort nya test med andra märken under veckan som gått, och alla har visat absolut negativt....men idag är min mens 6 dagar sen och testet imorse var också negativt! Blir tokig på det här...önskar så att jag är gravid så blir så deppig när jag inte vet! Ska på mitt första besök hos bm på måndag för ett hälsosamtal och blodprov, hoppas då jag får ett riktigt svar om jag är gravid eller inte :(

    Är det någon som varit med om detta och ändå varit gravid?

  • Lunalove
    Soligtochfint skrev 2019-03-28 11:07:37 följande:

    Hej, för en vecka sen gjorde jag ett svagt positivt gravtest, RFSU TESTA TIDIGT

    Bild nedan

    Gjorde sedan ett dagen efter som visade svagare. Har sedan gjort nya test med andra märken under veckan som gått, och alla har visat absolut negativt....men idag är min mens 6 dagar sen och testet imorse var också negativt! Blir tokig på det här...önskar så att jag är gravid så blir så deppig när jag inte vet! Ska på mitt första besök hos bm på måndag för ett hälsosamtal och blodprov, hoppas då jag får ett riktigt svar om jag är gravid eller inte :(

    Är det någon som varit med om detta och ändå varit gravid?


    Låter tyvärr som att det var en kemisk graviditet du hade och att kroppen inte stött ut det ännu :( hoppas dock inte detta för din skull!
  • Soligtochfint
    Lunalove skrev 2019-03-28 12:32:46 följande:

    Låter tyvärr som att det var en kemisk graviditet du hade och att kroppen inte stött ut det ännu :( hoppas dock inte detta för din skull!


    Vad är en kemisk graviditet för nått?
  • Daphodil
    Soligtochfint skrev 2019-03-28 11:07:37 följande:

    Hej, för en vecka sen gjorde jag ett svagt positivt gravtest, RFSU TESTA TIDIGT

    Bild nedan

    Gjorde sedan ett dagen efter som visade svagare. Har sedan gjort nya test med andra märken under veckan som gått, och alla har visat absolut negativt....men idag är min mens 6 dagar sen och testet imorse var också negativt! Blir tokig på det här...önskar så att jag är gravid så blir så deppig när jag inte vet! Ska på mitt första besök hos bm på måndag för ett hälsosamtal och blodprov, hoppas då jag får ett riktigt svar om jag är gravid eller inte :(

    Är det någon som varit med om detta och ändå varit gravid?


    Jag tror också att det var en kemisk graviditet tyvärr...
  • Johanna1986

    Ett befruktat ägg som ibte fäster i livmodern utan man sedan blöder ut under mens


    Soligtochfint skrev 2019-03-28 12:35:14 följande:

    Vad är en kemisk graviditet för nått?


  • Soligtochfint
    Johanna1986 skrev 2019-03-28 12:37:19 följande:

    Ett befruktat ägg som ibte fäster i livmodern utan man sedan blöder ut under mens


    Känns som det var dumt av mig att testa innan bim och gå å hoppas :(
  • Johanna1986

    <3 /svårt att hålla sig! De e vi många som kan skriva under med hänt inne!


    Soligtochfint skrev 2019-03-28 12:42:19 följande:

    Känns som det var dumt av mig att testa innan bim och gå å hoppas :(


  • Soligtochfint
    Johanna1986 skrev 2019-03-28 12:47:54 följande:

    <3 /svårt att hålla sig! De e vi många som kan skriva under med hänt inne!


    Ja jätte svårt :( vill bara ha plusset NU!

    Just nu hade det varit lättast om mensen bara kom så vi kan börja om igen och försöka :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester