• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Soligtochfint
    Desire223 skrev 2019-03-28 16:24:01 följande:

    Den känns lite som en munk, haha. En rund boll med ett litet hål eller grop i.


    Haha får fråga killen om han kan känna efter som har längre fingrar :)
  • Soligtochfint
    Desire223 skrev 2019-03-28 16:24:01 följande:

    Den känns lite som en munk, haha. En rund boll med ett litet hål eller grop i.


    Haha får fråga killen om han kan känna efter som har längre fingrar :)
  • Piapalm

    Hej,

    Är helt rookie här och har inte läst hela tråden, men om någon har erfarenhet får de gärna svara mig. Tog detta test idag, väntar mens närsom. Tog ett liknande test iförrgår med samma resultat.

    Kan det balla ur när mensen är påväg eller är det påväg mot ett plus?

  • Lunalove
    Piapalm skrev 2019-03-28 17:34:21 följande:

    Hej,

    Är helt rookie här och har inte läst hela tråden, men om någon har erfarenhet får de gärna svara mig. Tog detta test idag, väntar mens närsom. Tog ett liknande test iförrgår med samma resultat.

    Kan det balla ur när mensen är påväg eller är det påväg mot ett plus?


    Det där är ett plus, grattis :)
  • Intenuintesåhär

    Jag skulle behöva era visa ord. Jag plussade nyss svagt på ett test till. Synligt men väldigt svagt. Inget mikroskopiskt streck utan ett med färg. 
    Nu till det oförståeliga. 
    Min mens har efter förlossningen med lillebror varit väldigt oregelbunden. Det är en cykel på ungefär 35 dagar, sista mensen var 3 mars. Nästa beräknas ungefär den 7nde. Jag hade ägglossning för fyra dagar sedan. Det vet jag för att jag gjorde ett äl-test som var positivt. 
    Nu visar gravtest svagt svagt positivt. HUR? 
    Det finns inte ett test på jorden som kan visa en graviditet så nära inpå äl. 
    HUR kan jag då plussa nu?

  • Daphodil
    Intenuintesåhär skrev 2019-03-28 18:25:37 följande:

    Jag skulle behöva era visa ord. Jag plussade nyss svagt på ett test till. Synligt men väldigt svagt. Inget mikroskopiskt streck utan ett med färg. 

    Nu till det oförståeliga. 

    Min mens har efter förlossningen med lillebror varit väldigt oregelbunden. Det är en cykel på ungefär 35 dagar, sista mensen var 3 mars. Nästa beräknas ungefär den 7nde. Jag hade ägglossning för fyra dagar sedan. Det vet jag för att jag gjorde ett äl-test som var positivt. 

    Nu visar gravtest svagt svagt positivt. HUR? 

    Det finns inte ett test på jorden som kan visa en graviditet så nära inpå äl. 

    HUR kan jag då plussa nu?


    Antingen fel på äl-test eller gravtest. Gissningsvis ältest om du har gjort två gravtest som är solklart positiva. Grattis isf!
  • Desire223
    Intenuintesåhär skrev 2019-03-28 18:25:37 följande:

    Jag skulle behöva era visa ord. Jag plussade nyss svagt på ett test till. Synligt men väldigt svagt. Inget mikroskopiskt streck utan ett med färg. 

    Nu till det oförståeliga. 

    Min mens har efter förlossningen med lillebror varit väldigt oregelbunden. Det är en cykel på ungefär 35 dagar, sista mensen var 3 mars. Nästa beräknas ungefär den 7nde. Jag hade ägglossning för fyra dagar sedan. Det vet jag för att jag gjorde ett äl-test som var positivt. 

    Nu visar gravtest svagt svagt positivt. HUR? 

    Det finns inte ett test på jorden som kan visa en graviditet så nära inpå äl. 

    HUR kan jag då plussa nu?


    Om graviditetstestet stämmer har ägglossningstestet kanske reagerat på graviditeten, vilket isåfall innebär att du haft den riktiga ägglossningen tidigare.
  • Intenuintesåhär
    Desire223 skrev 2019-03-28 20:56:02 följande:

    Om graviditetstestet stämmer har ägglossningstestet kanske reagerat på graviditeten, vilket isåfall innebär att du haft den riktiga ägglossningen tidigare.


    Jag tänkte också det men samtidigt borde väl gravtesten vara starkare då?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester