• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Mikkans
    Bellsss skrev 2020-01-14 10:01:26 följande:

    Jag testade svagt positivt med CB early och apotek

    Hjärtats test utan att vara gravid och innan bim. Mitt CB early var starkare än ditt. Jag hade tagit ett digitalt imorgon med morgon urin :)


    Fy så tråkigt. Hoppaa att det är positivt för mig ändå...
  • Banuni

    Vill nån hjälpa mig förstå nu.... Jag använder FLO. Min mens kommer exakt samma dag som flo säger -varje- månad. Innebär inte det automatiskt att jag har ÄL exakt när FLO säger det då? Om den prickar rätt på mensen tänker jag??

    För nu, igen, bim-1 och helt negativt test. Jag som hade ?stenkoll? på ÄL, fast genom FLO....

    Kan det va så att ÄL är tidigare/senare än när FLO säger trots att mensen kommer så punktligt?

  • Önskarbebis2020
    Banuni skrev 2020-01-14 10:36:14 följande:

    Vill nån hjälpa mig förstå nu.... Jag använder FLO. Min mens kommer exakt samma dag som flo säger -varje- månad. Innebär inte det automatiskt att jag har ÄL exakt när FLO säger det då? Om den prickar rätt på mensen tänker jag??

    För nu, igen, bim-1 och helt negativt test. Jag som hade ?stenkoll? på ÄL, fast genom FLO....

    Kan det va så att ÄL är tidigare/senare än när FLO säger trots att mensen kommer så punktligt?


    Jag skulle säga nej, flo kan inte veta det om det inte är så att du vet exakt hur lång lutealfas du har. Som jag, jag har typ en lutealfas på 13 dagar, och räknar då flo att jag har 14 dagar i lutealfas så blir det tokigt. Det lättaste är att ta ÄL tester+ temp/sekret skulle jag säga som denna cykel fick jag ÄL på dag 15, förra cykeln på ÄL 18. Cykeln kan förändras sen kan det vara så att du har prickat rätt ändå med flo men inte alltid säkert.
  • JeSuisMoi

    Fick svagt positivt igår på både Babyplan Early och vanlig. Jag tog nya tester imorse och de är starkare. Tycker ni att det stegrat som det ska på en dag?


    På båda bilderna är översta testet Early (10 mIU/ml) och det undre 25 mIU/ml). Den första bilden från igår och den andra idag.

  • Daphodil
    JeSuisMoi skrev 2020-01-14 11:45:10 följande:

    Fick svagt positivt igår på både Babyplan Early och vanlig. Jag tog nya tester imorse och de är starkare. Tycker ni att det stegrat som det ska på en dag?


    På båda bilderna är översta testet Early (10 mIU/ml) och det undre 25 mIU/ml). Den första bilden från igår och den andra idag.


    Supersvårt att uttala sig om adekvat stegring bara över en dag. Men det är starkare, absolut.
  • nypan78
    JeSuisMoi skrev 2020-01-14 11:45:10 följande:

    Fick svagt positivt igår på både Babyplan Early och vanlig. Jag tog nya tester imorse och de är starkare. Tycker ni att det stegrat som det ska på en dag?


    På båda bilderna är översta testet Early (10 mIU/ml) och det undre 25 mIU/ml). Den första bilden från igår och den andra idag.


    Det ser lovande ut tycker jag....
  • nypan78
    JeSuisMoi skrev 2020-01-14 11:45:10 följande:

    Fick svagt positivt igår på både Babyplan Early och vanlig. Jag tog nya tester imorse och de är starkare. Tycker ni att det stegrat som det ska på en dag?


    På båda bilderna är översta testet Early (10 mIU/ml) och det undre 25 mIU/ml). Den första bilden från igår och den andra idag.


    Det ser lovande ut tycker jag....
  • nypan78
    JeSuisMoi skrev 2020-01-14 11:45:10 följande:

    Fick svagt positivt igår på både Babyplan Early och vanlig. Jag tog nya tester imorse och de är starkare. Tycker ni att det stegrat som det ska på en dag?


    På båda bilderna är översta testet Early (10 mIU/ml) och det undre 25 mIU/ml). Den första bilden från igår och den andra idag.


    Det ser lovande ut tycker jag....
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester