• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • moeee
    moeee skrev 2020-05-23 17:56:18 följande:

    Vad säger ni? ???? Isåfall inte planerat, men självklart efterlängtat ändå ????


    Men hej frågetecken haha, sorry, ska sluta med smileys.
  • Majja92
    Evi82 skrev 2020-05-23 17:00:04 följande:

    Är på äl + 10 och bim - 7 negativ idag med testlagrets


    Håller tummarna för oss båda <3
  • Evi82
    Majja92 skrev 2020-05-23 18:04:47 följande:

    Håller tummarna för oss båda <3


    Hoppas vi plussar :) ska testa imorgon, har test från testlagret.
  • Le0ne

    Gjorde detta test (cb testa tidigt) idag ca 4-5 dagar innan beräknad mens, har oregelbunden mens så svårt att veta exakt..Jag tycker mig se ett svaaaagt ljust streck där i rutan, men inbillar jag mig bara?

  • Evi82
    Le0ne skrev 2020-05-24 00:26:39 följande:

    Gjorde detta test (cb testa tidigt) idag ca 4-5 dagar innan beräknad mens, har oregelbunden mens så svårt att veta exakt..Jag tycker mig se ett svaaaagt ljust streck där i rutan, men inbillar jag mig bara?


    Det är positivt:) grattis
  • Majja92
    Evi82 skrev 2020-05-23 23:10:21 följande:

    Hoppas vi plussar :) ska testa imorgon, har test från testlagret.


    Hur gick de? Jag var uppe och kissade förut, sparade kisset i en kopp men har inte vågat testa än... vet att det kommer vara negativt :(
  • Emmaaa91

    Hej på er allihopa som hoppas på pluss och bebis februari 2021! :) Här har ni en till :)

    Jag vill be om lite erfarenheter/tankar.

    I fredags 22/5 tyckte jag mig plussa svagt. Då var jag äl+ 8 eller 10. Vart såklart jätteglad!

    Symtomen var då under den veckan, var lätt molande värk runt om i nedre delen av magen/ryggen, spänd och gasig mage, lätt illamående till och ifrån. Sedan under dagen fick vita tjocka (mjölkiga) flytningar som var luktfria.

    Testet på bilden nedan togs på morgonurinen 22/5 daterat innan mens enligt appen var 7.men kan också varit 9 dagar innan BIM (Har kort cykel).



    Idag, 24/5 på morgonurinen vid kl. 06.00 gjorde jag ett nytt test tycker jag att det bara är blankt och väldigt negativt. Har exakt alla symtom som tidigare kvar och det som tillkommit nu är att mina bröstvårtor är lite ömma.



    Vad tror ni?

    Finns det någon som varit med om samma?

    Jag väntar på mina clearbluetester som ska komma i veckan. Litar inte riktigt på mina stickor generellt, enligt datumet har de legat sedan 2018 och går ut nu i september. Idag är det alltså 5 eller 7 dagar kvar till BIM.

    Vill verkligen att det ska bli pluss! :)

  • Frassex
    Majja92 skrev 2020-05-24 09:31:56 följande:

    Hur gick de? Jag var uppe och kissade förut, sparade kisset i en kopp men har inte vågat testa än... vet att det kommer vara negativt :(


    Läste att ditt va neg igår men tappade bort för att kunna svara! Jag som tyckte ditt va solklart. Håller iallafall tummarna att det syns ngt idag när du vågar testa!
  • Nykär15
    Majja92 skrev 2020-05-24 09:31:56 följande:

    Hur gick de? Jag var uppe och kissade förut, sparade kisset i en kopp men har inte vågat testa än... vet att det kommer vara negativt :(


    Spara det i kylen isf!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester