• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Frassex
    Emmaaa91 skrev 2020-05-24 10:14:52 följande:

    Hej på er allihopa som hoppas på pluss och bebis februari 2021! :) Här har ni en till :)

    Jag vill be om lite erfarenheter/tankar.

    I fredags 22/5 tyckte jag mig plussa svagt. Då var jag äl+ 8 eller 10. Vart såklart jätteglad!

    Symtomen var då under den veckan, var lätt molande värk runt om i nedre delen av magen/ryggen, spänd och gasig mage, lätt illamående till och ifrån. Sedan under dagen fick vita tjocka (mjölkiga) flytningar som var luktfria.

    Testet på bilden nedan togs på morgonurinen 22/5 daterat innan mens enligt appen var 7.men kan också varit 9 dagar innan BIM (Har kort cykel).

    Idag, 24/5 på morgonurinen vid kl. 06.00 gjorde jag ett nytt test tycker jag att det bara är blankt och väldigt negativt. Har exakt alla symtom som tidigare kvar och det som tillkommit nu är att mina bröstvårtor är lite ömma.

    Vad tror ni?

    Finns det någon som varit med om samma?

    Jag väntar på mina clearbluetester som ska komma i veckan. Litar inte riktigt på mina stickor generellt, enligt datumet har de legat sedan 2018 och går ut nu i september. Idag är det alltså 5 eller 7 dagar kvar till BIM.

    Vill verkligen att det ska bli pluss! :)


    Ser ju strecket på översta. Håller tummarna att det vart neg idag för att testen snart går ut!
  • Emmaaa91
    Frassex skrev 2020-05-24 10:37:31 följande:

    Ser ju strecket på översta. Håller tummarna att det vart neg idag för att testen snart går ut!


    Tack! Då vet jag att jag inte är dum i huvudet när jag tycker att det ser ut som ett svagt pluss på översta! Väldigt frustrerande och jobbigt att det kom ett sådant resultat idag på morgonen.. men har som sagt väldigt mycket symtom. Vi får se..
  • Icepop

    Detta måste ju vara ett spökstreck/skugga, om ens det?

    ÄL +5 så det borde inte vara fysiskt möjligt att ge något hormonutslag öht. Gjorde mest ett test för att ha en referens till senare om det blir starkare :)

  • Emmaaa91
    Le0ne skrev 2020-05-24 00:26:39 följande:

    Gjorde detta test (cb testa tidigt) idag ca 4-5 dagar innan beräknad mens, har oregelbunden mens så svårt att veta exakt..Jag tycker mig se ett svaaaagt ljust streck där i rutan, men inbillar jag mig bara?


    Gud så spännande, då tror jag att du och jag har BIM typ samma dag. Jag tycks mig som sagt fått svagt pluss i fredags men negativt idag (bild finns i tråden från idag). Mycket frustrerande.. men hoppas att jag är gravid. Att vi är gravida! Väntar på leverans för mina sådana clearbluetest.
  • Evi82
    Majja92 skrev 2020-05-24 09:31:56 följande:

    Hur gick de? Jag var uppe och kissade förut, sparade kisset i en kopp men har inte vågat testa än... vet att det kommer vara negativt :(


    Jag testade negativt med testlagrets på morgon men jag tror att det kan vara för tidigt. Har bim 30/5 men jag tänkte testa med cb erly imorgon bitti.
  • Nykär15

    Jag har vart nojig med mina test, att de inte var starka nog, ökade tillräckligt osv...

    Sen ville läkaren att jag tog hcg-prov i måndags som var BIM+2 och andra i onsdags BIM+4

    Det översta oroade mig mycket och är ju ett test som mäter från 25. Alltså som ni ser, jag hade ju bra hcg men ändå gav testet inte fullt starkt streck.

    Ville visa er att svaga streck betyder inte så mycket och behöver inte öka jättefort :)

    På BIM var mitt streck bara hälften av styrkan på det översta...

  • ElkaSJ
    Nykär15 skrev 2020-05-24 20:49:31 följande:

    Jag har vart nojig med mina test, att de inte var starka nog, ökade tillräckligt osv...

    Sen ville läkaren att jag tog hcg-prov i måndags som var BIM+2 och andra i onsdags BIM+4

    Det översta oroade mig mycket och är ju ett test som mäter från 25. Alltså som ni ser, jag hade ju bra hcg men ändå gav testet inte fullt starkt streck.

    Ville visa er att svaga streck betyder inte så mycket och behöver inte öka jättefort :)

    På BIM var mitt streck bara hälften av styrkan på det översta...


    Oj, vad spännande! Tack för att du delar med dig... konstigt ändå om testen ska visa på 25 men inte ens fullt gör det på dina 421? Det gör ju att testen plötsligt kändes ganska opålitliga.
  • Nykär15
    ElkaSJ skrev 2020-05-24 21:13:39 följande:

    Oj, vad spännande! Tack för att du delar med dig... konstigt ändå om testen ska visa på 25 men inte ens fullt gör det på dina 421? Det gör ju att testen plötsligt kändes ganska opålitliga.


    Jag litar på testlagrets tester, men tycker inte man ska använda dem för mycket för att kunna avgöra en normal stegring. Så man ska inte bli rädd om testen blir svaga på och förbi BIM :)

    Kändes bra dela den erfarenheten ifall nån nojar över styrkan på sina prov :) för det gjorde ju jag.
  • ElkaSJ
    Nykär15 skrev 2020-05-24 22:31:03 följande:

    Jag litar på testlagrets tester, men tycker inte man ska använda dem för mycket för att kunna avgöra en normal stegring. Så man ska inte bli rädd om testen blir svaga på och förbi BIM :)

    Kändes bra dela den erfarenheten ifall nån nojar över styrkan på sina prov :) för det gjorde ju jag.


    Ja, precis! Snällt att du delar med dig. Testlagrets tester är Tento eller?
  • knäpptjej

    hallå igen :) tog ju ett test i förrgår med predictor early som jag tyckte såg lite misstänkt ut.. tog ett nytt nu i morse.. kanske skulle ha köpt ett cb eller nåt annat men ja.. bilden till vänster( den med fingrarna utåt) är fotot jag tog på förra testet, det andra är det nya...

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester