• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • odlarmamman
    Zamaso1 skrev 2020-08-03 08:48:45 följande:

    Dagens test, är det nått på g tro????


    Ser också nåt =) härligt!

    Vilken dag är du på?
  • Zamaso1
    odlarmamman skrev 2020-08-03 09:15:08 följande:

    Ser också nåt =) härligt!

    Vilken dag är du på?


    Jag har ingenaning, jag skrapades efter ett missfall för lite mer än 7 v sedan och har inte fått mens efter det så jag har verkligen ingenaning alls... jag vågar inte tro det än haha
  • odlarmamman
    Zamaso1 skrev 2020-08-03 09:26:05 följande:

    Jag har ingenaning, jag skrapades efter ett missfall för lite mer än 7 v sedan och har inte fått mens efter det så jag har verkligen ingenaning alls... jag vågar inte tro det än haha


    Då håller jag både tummar och tår att det ska bli er tur nu <3
  • Zamaso1
    odlarmamman skrev 2020-08-03 09:36:56 följande:

    Då håller jag både tummar och tår att det ska bli er tur nu <3


    Tack! Jag med, har tappat räkningen men vi är väl på missfall nr 5-6 nu så hoppas verkligen de kan sluta bra om det är något nu!
  • jowald
    Majja92 skrev 2020-08-03 08:50:56 följande:

    Ja absolut!:D


    Det ser lovande ut, håller tummarna att det blir starkare och att det går bra:)
  • Maramba
    Cattisl skrev 2020-08-03 11:09:16 följande:

    ser inget...var i cykeln är du? kan det va för tidigt?


    Tack för att du kollade. Det är nog bara inbillning. Vet inte exakt var jag är i cykeln. Enligt min app är jag ÄL+7 men tog ÄL-test då appen beräknade ÄL och dom var negativa. Jag misstänker tidig ÄL och att jag i så fall skulle vara på ÄL+11 eller 12 idag.
  • Cashili33
    Maramba skrev 2020-08-03 11:15:12 följande:
    Tack för att du kollade. Det är nog bara inbillning. Vet inte exakt var jag är i cykeln. Enligt min app är jag ÄL+7 men tog ÄL-test då appen beräknade ÄL och dom var negativa. Jag misstänker tidig ÄL och att jag i så fall skulle vara på ÄL+11 eller 12 idag.
    Hej, okej om du är på ÄL+12 så borde testet visa positivt om du vore gravid.
    Men om du inte vet när du hade ÄL helt säkert så kan du ta ett till test om ett par dagar. Jag skulle nog dock ställa in mig på att det är negativt.

    Lycka till igen 
  • Maramba
    Cattisl skrev 2020-08-03 11:17:44 följande:

    Hej, okej om du är på ÄL+12 så borde testet visa positivt om du vore gravid.

    Men om du inte vet när du hade ÄL helt säkert så kan du ta ett till test om ett par dagar. Jag skulle nog dock ställa in mig på att det är negativt.

    Lycka till igen 


    Tack snälla!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester